تعمیر ال سی دی موبایل

۴۲ بازديد
ما می دانیم که پس از سقوط برای پیدا کردن شیشه ترک خورده یا صفحه LCD شکسته ، برداشتن تلفن یا تبلت چقدر دشوار است ، اما تفاوت بین تعمیر شیشه و تعمیر LCD چیست؟ این از نحوه مونتاژ یک نمایشگر ناشی می شود (بعضی از دستگاه ها دارای نمایشگرهای LED یا OLED هستند ، اما برای هدف این مقاله ما فقط LCD می نویسیم).
اکثر تولیدکنندگان تلفن همراه نمایشگرهایی با شیشه و اجزای LCD موبایل که در یک صفحه نمایش به هم چسبیده اند ایجاد می کنند: شیشه در بالای صفحه LCD قرار دارد. LCD همچنین دارای یک جز digit دیجیتال ساز یکپارچه است که همان چیزی است که به عملکرد لمسی اجازه می دهد تا کار کند. در هنگام تعمیر شیشه و تعمیر LCD ، صفحه نمایش کامل تعویض می شود. با این حال ، یک تفاوت قیمت بین تعمیر شیشه موبایل و تعمیر LCD وجود دارد زیرا LCD های خوب ارزش را مستقل از شیشه نگه می دارند.

منظور ما از LCD داشتن مقدار چیست؟

در مجموعه های شیشه ای و LCD ، LCD حتی اگر شیشه بالای آن ترک خورده باشد مقداری را حمل می کند. اگر LCD همچنان کار کند ، می توان دوباره از آن استفاده کرد. شرکت ها برای نوسازی آنها شیشه های ترک خورده با LCD کار می خرند: آنها شیشه را از LCD و دیجیتایزر جدا می کنند ، شیشه را با یک قطعه جدید در بالای LCD قدیمی جایگزین می کنند و صفحه بازسازی شده را در جای دیگری می فروشند. بنابراین ، فروشگاه های تعمیراتی می توانند LCD های خوب و عملکردی را به شرکت های نوسازی بفروشند. فروش شیشه های ترک خورده با LCD خوب به جبران هزینه تعمیرات شیشه کمک می کند ، که به نوبه خود باعث می شود لیوان شما ارزان تر شود!
با این حال ، اگر دیجیتایزر یا LCD در هنگام سقوط آسیب دیده باشد ، آن صفحه دیگر ارزش ندارد زیرا نمی توان آن را دوباره نوسازی کرد. تعمیرگاه ها نمی توانند LCD های خراب را به شرکت های نوسازی بفروشند. بنابراین ، آنها نمی توانند هزینه تعمیر LCD را جبران کنند. به همین دلیل است که فروشگاه های تعمیراتی در صورت آسیب دیدن LCD یا دیجیتایزر ، غالباً کمی بیشتر هزینه می کنند تا این خسارت را جبران کنند. تعمیرگاه هایی که برای تعمیر LCD هزینه اضافی ندارند ، معمولاً قیمت جبران شیشه خود را باد می کنند تا ضرر LCD های آسیب دیده را جبران کنند. اگر یک قیمت داشته باشند ، این بدان معناست که همه برای تأمین هزینه مشتریانی که به LCD آسیب دیده اند و مشتریانی که فقط شیشه ترک خورده اند ، هزینه بیشتری پرداخت می کنند. به همین دلیل TCR قیمت تعمیرات شیشه و LCD را برای شما جدا می کند! اگر فقط شیشه ترک خورده اید ، فقط باید نگران پرداخت هزینه جایگزینی شیشه ترک خورده باشید.
در اینجا برخی اطلاعات بیشتر در مورد علائم ترک خوردگی شیشه در برابر LCD یا دیجیتایزر آسیب دیده وجود دارد.
شیشه ی خوردشده
اگر شیشه تلفن یا رایانه لوحی شما شکسته شود ، روی صفحه نمایش ترک یا تراشه ایجاد می شود. اگر فقط شیشه آسیب دیده باشد ، ممکن است دستگاه همچنان کار کند و شما بتوانید به طور عادی از آن استفاده کنید. در این صورت ، احتمالاً فقط شیشه باید تعویض شود. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه ، بهتر است سریع ترمیم شود. به عنوان مثال ، اگر مایعات از طریق ترک ها نفوذ کنند ، می تواند به LCD آسیب دائمی برساند.
صفحه لمسی کار نمی کند
بسیاری از افراد ممکن است به استفاده از صفحه لمسی خود با شیشه های خرد شده ادامه دهند و تعمیر شیشه را بر روی دستگاه های خود به تأخیر بیندازند. با این حال ، اگر صفحه لمسی پاسخگو نباشد ، می تواند نشانه آسیب چشمگیر دیجیتایزر دستگاه باشد که با صفحه LCD یکپارچه شده است.
صفحه Pixelated
یک صفحه پیکسلی می تواند آسیب LCD را نشان دهد. این به نظر می رسد مانند یک تکه از نقاط چند رنگ ، یک خط یا خطوط تغییر رنگ ، یا صفحه ای با رنگ های رنگین کمان. برای بسیاری از افراد ، این رنگ ها راهی آسان برای دانستن اینکه LCD آنها خراب است و باید تعمیر شوند.
انداختن تلفن تنها دلیل این نیست که در نهایت به صفحه نمایش پیکسلی تبدیل خواهید شد. با گذشت زمان ، ممکن است با استفاده منظم از LCD صفحه نمایش شما خراب شود. این اتفاق برای دستگاههای دیگر غیر از تلفن هوشمند یا رایانه لوحی شما می افتد. Pixelation برای تلویزیون ها و رایانه ها نیز اتفاق می افتد. افراد معمولاً تصمیم می گیرند وقتی این اتفاق می افتد دستگاه جدیدی بخرند. خوشبختانه با تعمیر LCD می توانید دستگاه را بدون نیاز به تعویض تعمیر کنید.

صفحه نمایش سیاه
صفحه سیاه یا لکه های سیاه در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی نشانگر LCD آسیب دیده است. غالباً با وجود LCD ضعیف ، ممکن است تلفن همچنان روشن باشد و صدا ایجاد کند ، اما تصویر واضحی وجود ندارد. این لزوماً به این معنی نیست که قسمت دیگری از تلفن آسیب دیده است و با یک تعویض ساده صفحه نمایش ، آن دوباره کارایی خواهد داشت. گاهی اوقات ممکن است به معنی خراب شدن باتری یا سایر اجزای داخلی باشد. بهترین کار این است که یک تکنسین تعمیر تلفن با مهارت بسیار زیاد تشخیص دهد که چه اشتباهی انجام می شود تا بتوان تعمیر مناسب را انجام داد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.