تعویض یخساز یخچال

۵ بازديد

چه در یخچال شما یک یخ‌ریز تعبیه شده باشد یا یخ را از سطل در محفظه فریزر بیرون بیاورید، یخ‌ساز خود یکی از لوازم جانبی است که با گرم شدن هوا ضروری به نظر می‌رسد. اگر یخ ساز مانند گذشته یخ تولید نمی کند، ممکن است لازم باشد آن را با یک یخ جدید جایگزین کنید. اما قبل از انجام این کار، باید بدانید که چگونه یک یخ ساز یخچالی با عملکرد مناسب کار می کند. به این ترتیب می توانید با دقت بیشتری علت خرابی یخ ساز خود را عیب یابی کنید و تعمیر یخچال کنید.

یخ ساز یخچال چگونه کار می کند؟

برای ساخت یخ بهینه، دمای محفظه فریزر باید صفر درجه فارنهایت یا کمتر باشد. هنگامی که دمای مناسب به دست آمد، یخ ساز وارد چرخه "برداشت" می شود که در آن یک موتور چرخ دنده یک چنگک را می چرخاند یا سینی را می پیچد تا هر مکعب یخ زده را به داخل سطل ذخیره سازی خارج کند.

در پایان این چرخه، یخ ساز برق را به مدت تقریبی پنج تا هفت ثانیه به دریچه ورودی آب می فرستد که دریچه را باز می کند و اجازه می دهد تا آب از طریق شیلنگ و لوله پر شود تا سینی یخ ساز دوباره پر شود (توجه داشته باشید که آب خانه فشار باید بین 20 تا 120 پوند بر اینچ مربع باشد تا شیر به درستی کار کند).
تعمیر یخساز یخچال

 تکه های یخ را می توان به صورت دستی از سطل زباله بازیابی کرد یا زمانی که اهرم پخش کننده یخ فشرده است، آنها را از طریق یک لوله در درب توزیع می کنند. این چرخه تا زمانی ادامه می‌یابد که سطل تا حد ظرفیت پر شود (حجم مکعب‌ها اغلب یک بازوی سطح یخ را بالا می‌برد، یا یک پرتو در درب را مسدود می‌کند که به طور خودکار یخ‌ساز را خاموش می‌کند).

نکات عیب یابی

اگر تکه های یخ توخالی یا خیلی کوچک هستند، احتمالاً فشار آب کافی به دریچه ورودی یا محدودیتی در خود شیر وجود ندارد. برای کمک به تعیین این موضوع، شیر تامین آب را ببندید و خط تامین آب را از شیر ورودی جدا کنید. خط را روی یک سطل نگه دارید و شیر تغذیه را باز کنید. جریان ضعیف آب نشان دهنده این است که فشار آب خانه کم است یا ممکن است در شیر تغذیه مشکلی وجود داشته باشد. با این حال، اگر جریان قوی باشد، احتمالاً محدودیتی در شیر ورودی آب وجود دارد و شیر باید تعویض شود.

اگر یخ ساز اصلاً یخ درست نمی کند، ابتدا بررسی کنید که آیا آب یا یخ در سینی وجود دارد یا خیر. اگر وجود نداشته باشد، ممکن است لوله پرکننده با یخ مسدود شده باشد که معمولاً به دلیل فشار ناکافی آب یا معیوب بودن دریچه ورودی است. می توانید از سشوار برای آب کردن یخ در لوله پرکننده استفاده کنید تا گرفتگی آن باز شود.

دمای محفظه فریزر نیز ممکن است برای تولید یخ برای یخ ساز بسیار بالا باشد. اگر دمای فریزر بالای پانزده درجه فارنهایت باقی بماند و نتوانید آن را پایین بیاورید، ممکن است یخچال مشکل خنک کنندگی دارد. اگر دما ده درجه فارنهایت یا کمتر باشد، اما یخ تولید نشود، احتمالاً خود یخ ساز معیوب است و باید تعویض شود.

نحوه تعویض یخساز یخچال

در حالی که روش تعویض یخ ساز می تواند از مدلی به مدل دیگر بسیار متفاوت باشد، در اینجا چند مرحله کلی وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

·         سیم برق یخچال را از برق بکشید.

برای رسیدن به یخ ساز در مدل های فریزر پایین، ممکن است لازم باشد یک یا چند مجموعه کشو فریزر و سطل را بردارید.

برخی از مدل‌های یخچال بزرگ‌تر ممکن است برای دسترسی به یخ‌ساز نیاز به حذف پانل بالایی داشته باشند.

برای اکثر یخچال‌های ساید بای ساید، ابتدا سطل یخ را مستقیماً بیرون می‌کشید تا خارج کنید. برای رها کردن سطل ممکن است مجبور شوید دکمه ای را فشار دهید.

در مرحله بعد، ممکن است لازم باشد پوشش یخ ساز را بردارید. برخی از مدل‌ها ممکن است نیاز داشته باشند که قبل از اینکه بتوانید به یخ‌ساز دسترسی پیدا کنید، یک مجموعه موتور اسکرو یخ را حذف کنید.

هر پیچی که یخ ساز را به آستر محکم می کند، باز کنید. برخی از مدل‌ها ممکن است فقط نیاز به فشار دادن زبانه نگهدارنده داشته باشند تا یخ‌ساز از محفظه‌اش خارج شود. برای مدل‌های دیگر، می‌توانید یک پیچ پایینی را کاملاً بردارید و پیچ‌های بالایی را که براکت نصب یخ‌ساز روی آن قرار می‌گیرد، باز کنید.

در صورت وجود، یخ ساز قدیمی را از پیچ های بالایی جدا کنید، سپس دسته سیم را جدا کنید تا مجموعه کاملا جدا شود. برای برخی از مدل ها، قبل از اینکه بتوانید یخ ساز را بردارید، باید یک فیوز حرارتی را نیز جدا کنید.

قبل از نصب یخ ساز جدید، ممکن است لازم باشد یک براکت نصب، یک فنجان پرکننده، بازوی سطح یخ یا یک دسته سیم را از مجموعه قدیمی به مجموعه جدید منتقل کنید.

با بازگشت به محفظه فریزر، دسته سیم را وصل کرده و در صورت وجود فیوز حرارتی را محکم کنید.

سینی یخ یا فنجان پرکننده را با لوله پرکننده تراز کنید، همانطور که براکت نصب یخ ساز جدید را روی پیچ های بالایی قرار می دهید یا، در صورت نیاز، مجموعه را داخل محفظه بلغزانید و آن را در جای خود محکم کنید.

در صورت لزوم، پیچ های بالایی را محکم کرده و پیچ پایین را جایگزین کنید، یا همه پیچ های نصب را دوباره رزوه کنید.

در صورت لزوم مجموعه موتور اسکرو یخ را دوباره نصب کنید یا هر پوششی را تعویض کنید.

سطل یخ را دوباره روی ریل قرار دهید و مستقیماً به عقب بلغزانید. ممکن است لازم باشد گیره یخ را بچرخانید برای قرار دادن کوپلر درایو و قرار دادن کامل سطل.

در صورت نیاز، پانل بالایی یا مجموعه‌های کشوی فریزر را دوباره نصب کنید.

سیم برق یخچال را دوباره به برق وصل کنید و مطمئن شوید که یخ ساز درست کار می کند.

یخ ساز مناسب را با کلینیک تعمیر پیدا کنید

از آنجایی که یخ سازها بسته به مدل یخچال متفاوت خواهند بود، مهم است که یخ ساز دقیقی را که با یخچال شما کار می کند شناسایی کنید. برای انجام این کار، شماره مدل کامل دستگاه را در نوار جستجوی کلینیک تعمیر وارد کنید، سپس از فیلتر دسته قطعات، «یخ ساز» را انتخاب کنید تا یخ ساز مورد نیاز خود را پیدا کنید. Repair Clinic یخ‌سازهایی را برای همه یخچال‌های با نام تجاری برتر، از جمله Bosch، Frigidaire، Whirlpool، KitchenAid، Samsung و GE حمل می‌کند، اما باید مطمئن شوید که مجموعه یخ‌ساز خاصی را می‌خرید که متناسب با مدل شما باشد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.