از دست دادن قدرت مکش جاروبرقی

۹ بازديد

آیا تا به حال جاروبرقی را به دلیل از دست دادن قدرت مکش خود بیرون انداخته اید؟ قطعا افراد کمی هستند که این کار را انجام می دهند. با این حال، شرم آور است، زیرا احتمال زیادی وجود دارد که جاروبرقی با برخی از تعمیر و نگهداری معمول حفظ شود! با نگهداری منظم و دانش اولیه عیب یابی، اطمینان از ماندگاری بیشتر جاروبرقی آسان است! بله، ما اعتراف خواهیم کرد که مراقبت از جاروبرقی شما می تواند یک کار بزرگ باشد، اما هم جیب شما و هم سیاره شما در دراز مدت از شما تشکر خواهند کرد. بنابراین اگر مکش شروع به مکیدن کرد، هنوز آن را در یکی از سایت‌های مجموعه بیش از 250 ما بازیافت نکنید! این نکات را امتحان کنید تا ابتدا جاروبرقی خود را تعمیر کنید!

برای شروع، یادگیری اجزای اصلی در جاروبرقی مفید است. جاروبرقی با استفاده از یک موتور و فن، خاک را از روی سطح بیرون می کشد و آن را در کیسه یا قوطی می گذارد. به طور همزمان، کثیفی شل شده و با یک برس چرخشی (غلتکی) به داخل جاروبرقی کشیده می شود. علاوه بر این، از یک فیلتر یا چند فیلتر استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که کثیفی که مکیده شده است به داخل موتور نمی رود یا از دریچه خروجی دستگاه خارج نمی شود. به طور کلی، این اجزا بسته به سبک و مدل جاروبرقی شما به روش‌های متفاوتی چیده شده‌اند، اما اکثر آنها آن قسمت‌های پایه را دارند.

رفع مشکل قدرت مکش ضعیف جاروبرقی

چند دلیل وجود دارد که جاروبرقی شما دیگر آنطور که باید زباله ها را جمع نمی کند. اولین و مهمترین نکته این است که کیسه وکیوم یا قوطی پر است و باید تخلیه شود. اما البته، شما قبلاً این کار را انجام داده اید، درست است؟

مسائل دیگری که باید بررسی شود و ممکن است به مکش کم یا عدم مکش جاروبرقی شما کمک کند عبارتند از:

فیلترها پر است

اگر فیلتر(ها) مسدود شده باشد، این امر از مکش مناسب جلوگیری می کند. دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید تا بفهمید فیلترهای جاروبرقی را کجا قرار دهید و چگونه آنها را خالی کنید. اکثر فیلترها نیاز به تمیز کردن منظم دارند و گاهی اوقات ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. برای تهیه فیلترهای جدید با سازنده جاروبرقی تماس بگیرید. اگر جاروبرقی شما بوی بدی منتشر می کند، فیلتر کثیف نیز ممکن است مقصر باشد. شاید لازم باشد برای تعمیر جاروبرقی اقدام کنید.

شلنگ مسدود شده است

با گذشت زمان، زباله ها می توانند در داخل شیلنگ جمع شوند و باعث کاهش قدرت مکش شوند. بنابراین، تمیز کردن منظم قطعات شلنگ مهم است. اگر قدرت مکش به طور کامل قطع شد، انسداد کامل را بررسی کنید. به عنوان مثال، سعی کنید یک چراغ قوه را بتابانید تا تشخیص دهید که آیا نور از طرف دیگر خارج می شود یا خیر. توصیه می شود همیشه دستورالعمل های تمیز کردن سازنده را دنبال کنید، اما به طور کلی، قطعات شلنگ پلاستیکی را می توان با آب و صابون شست. قبل از اینکه قطعات را مجدداً در جاروبرقی محکم کنید، از خشک بودن قطعات اطمینان حاصل کنید تا از زنگ زدگی جلوگیری شود. از طرف دیگر، می توان از هوای فشرده یا یک جسم صلب برای از بین بردن زباله ها استفاده کرد، اما مطمئن شوید که شلنگ شما آسیب نبیند یا پاره نشود.

رول برس گیر کرده است

آیا رول برس شما می تواند بچرخد؟ اگر با مو یا نخ بسته شده باشد، از قدرت مکش جلوگیری می کند و همچنین می تواند به تسمه جاروبرقی آسیب برساند. تمیز کردن برس غلتکی خود ساده است اما قطعاً کار مورد علاقه هیچکس نیست! از یک درز یا قیچی برای جدا کردن موها از رول برس استفاده کنید. مراقب باشید خود برس جاروبرقی را برش ندهید!

نکته تمیز کردن: اگر موهای بلند زیادی روی زمین شما ختم می شود و طرفدار کوتاه کردن مرتب برس های غلتکی خود نیستید - قبل از جارو کشیدن، کف خود را سریع جارو کنید. جارو کردن موها را جمع می کند و از مسدود شدن جاروبرقی شما جلوگیری می کند.

تنظیم ارتفاع برای نوع طبقه اشتباه

اگر برس غلتکی آن برای کفی که می‌خواهید جاروبرقی بکشید خیلی بلند باشد، جاروبرقی شما با مشکل مواجه خواهد شد. برس غلتکی را روی کمترین حالت برای چوب یا کاشی قرار دهید و برای فرش بالاتر تنظیم کنید.

رفع مشکل تسمه جاروبرقی

اگر برس غلتکی شما تمیز است اما هنوز نمی چرخد ​​یا بوی سوختگی می دهد، احتمالاً مشکل تسمه دارید. مشکلات تسمه نسبتاً رایج است و معمولاً تعویض تسمه جاروبرقی دشوار یا پرهزینه نیست. برای پیدا کردن محل تسمه و تعیین اینکه آیا تسمه نیاز به تعویض دارد یا خیر (مثلاً شکسته یا تاب خورده است) به دفترچه راهنمای کاربر جاروبرقی خود مراجعه کنید.

هنوز مشکل رفع نشده است؟

هنوز کاملاً تسلیم نشوید! اگر به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه مراقبت یا عیب‌یابی مشکل یک مدل جاروبرقی خاص نیاز دارید، توصیه می‌کنیم با سازنده دستگاه مشورت کنید. علاوه بر خطوط تلفن پشتیبانی مشتری، بسیاری از تولیدکنندگان جاروبرقی انجمن‌های پشتیبانی را در وب‌سایت‌های خود و کانال‌های ویدیویی در YouTube برای جستجو دارند. به عنوان مثال، کانال های YouTube Bissel، Dyson و Shark را برای نکات نگهداری مدل جاروبرقی خود بررسی کنید. همچنین، تولیدکنندگان ممکن است قطعات یدکی را به صورت آنلاین بفروشند یا بتوانند یک فروشگاه محلی را برای تهیه قطعات به شما توصیه کنند.

علاوه بر این، تعمیرگاه محلی یا کافه تعمیرات آینده را که در جامعه شما اتفاق می افتد، بررسی کنید. کافه‌های تعمیر، گردهمایی‌های اجتماعی هستند که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند وسایل خانه شکسته خود را به‌طور رایگان و با کمک کارشناسان تعمیر داوطلب تعمیر کنند.

زن هول جارو برقی در کنار یک تابلو که روی آن نوشته شده است "Fixed" و تابلوی دیگری که روی آن نوشته شده است "Port Coquitlam Repair Cafe"

بیشتر بخوانید: تعمیرکار پکیج ، ایسیو چیست ، یادگیری plc

اگر جاروبرقی من قابل تعمیر نباشد چه؟

مراقبت منظم از جاروبرقی و تحقیق در مورد چگونگی رفع مشکلات کوچک جاروبرقی می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و طول عمر دستگاه شما را افزایش دهد. با این حال، وقتی جاروبرقی شما به نقطه ای فراتر از تعمیر برسد، آیا می دانید با آن چه کار کنید؟ شما می توانید آن را به صورت رایگان با ElectroRecycle بازیافت کنید!

برنامه ما در سراسر BC لوازم کوچک، ابزار برقی و ماشین های ورزشی را برای بازیافت می پذیرد. ما با سایت‌های مجموعه در سراسر بریتیش کلمبیا برای بازیافت انواع بسیاری از وسایل تمیز کردن کف خانگی از جمله جاروبرقی‌های روباتیک، جاروبرقی‌های بخار، جاروبرقی‌های خشک و مرطوب و غیره شریک هستیم!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.