نحوه تعمیر جاروبرقی

۲۱ بازديد
یکی از مواردی که ما هر هفته برای نظافت منزل از آن استفاده می کنیم جاروبرقی است. این ابزار مفید دارای اشکال مختلف است ، اما همه آنها به همان اندازه مفید هستند که نیاز به جمع آوری خاک و کثیفی از سطوح مختلف دارید. اگر دوست دارید از جاروبرقی قوطی استفاده کنید ، تقریباً همه تولیدکنندگان بهترین مدل خود را برای ارائه به شما خواهند داشت. در مورد انواع دیگر خلاء نیز همینطور است. اما وقتی کارکرد آنطور که باید متوقف شود ، چه باید کرد؟ در این مقاله به بررسی نحوه تعمیر جاروبرقی می پردازیم.
استفاده بدون توقف از جاروبرقی در ساعت های طولانی ممکن است باعث داغ شدن موتور آن شده و منجر به خاموش شدن دستگاه گردد. خاموش شدن خود به خود اتفاق نگران کننده ای نمی باشد و به علت فعالیت درست سنسورهای حرارت موتور می باشند که اجازه داغ شدن بیش از حد را به دستگاه نداده و از سوختن آن جلوگیری می کنند. برای جلوگیری از ایجاد مشکل جدی ، تعمیر جاروبرقی خود را به یک متخصص بسپارید.
تعمیر مکش خلاء
وقتی نوبت به رفع مکش خلاء می رسد ، چندین مرحله را می توانید دنبال کنید. این مراحل چه شما دارای خلاء Shark یا خلا Dyson هستید ، بنابراین می توانید قبل از تماس با خدمات مشتری آنها را امتحان کنید. در نهایت ، تقریباً هر مارک موجود دارای شماره ای است که می توانید در صورت بروز مشکل با آن تماس بگیرید و آنها در عیب یابی کمک خواهند کرد. اما سعی کنید ابتدا خودتان این کار را انجام دهید.
عیب یابی مشکل
هنگامی که مکش ضعیف می شود ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دریابید مشکل کجاست و چیست. با برداشتن شلنگ ، عصا و سایر ابزارها ، می توانید این کار را انجام دهید. آنها را بردارید و دست خود را روی ورودی بگذارید. اگر مکش هنوز ضعیف است ، پس مشکل داخلی است ، جایی در خلاء. اگر آنطور که باید قوی باشد ، مشکل در داخل شیلنگ و ابزار است.
شلنگ و ابزار مسدود شده
اگر مکش جاروبرقی ورودی قوی باشد ، این بدان معناست که ابتدا در داخل شیلنگ یا سایر ابزارهایی که استفاده می کنید ، رسوب ایجاد شده است. بنابراین ، یک چوب باریک بلند یا یک سیم فلزی بردارید و سعی کنید تمام کثیفی که در داخل آن باقی مانده است را بردارید. کل شلنگ را پهن کرده و یک سر آن را به طرف چراغ قرار دهید. در انتهای دیگر ، باید سعی کنید ببینید که آیا یک گرفتگی قابل مشاهده در شلنگ وجود دارد ، بنابراین می دانید کجا باید آن را "شکار" کنید. چوب دستی و ابزارها نیز همینطور است. اگر ابزارهایی دارید که به طور آشکاری در موها گیر کرده است و گرد و غبار روی آنها جمع شده است ، احتمالاً این مسئله ای است که باید برطرف کنید. تعمیر یخچال نیز باید توسط متخصص و تعممیرکار حرفه ای انجام شود.
ایجاد خاک در داخل خلاء
اگر دست خود را روی ورودی بگذارید و مکش هنوز ضعیف باشد ، چند کار نمی توانید انجام دهید. ابتدا باید کیسه یا ظرف خاک را بررسی کنید. اگر آنها تقریباً پر باشند ، این می تواند از جریان هوا جلوگیری کند ، بنابراین قدرت مکش ضعیف می شود. فقط تعویض کیسه یا خالی کردن ظرف خاک باید مشکل را برطرف کند.
 
بعد ، اگر این کار نمی کند ، باید جداسازی خلاء را شروع کنید. شما باید آن را به طور کامل در داخل تمیز کرده و از گرد و غبار و کثیفی که ناگزیر تجمع می یابد آزاد کنید. اگر خلاء عمودی شما کاملاً بسته شده باشد ، احتمال اینکه این اتفاق بیفتد کمتر است. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه آلودگی در داخل خلاء وجود ندارد.
در نهایت ، باید فیلترها را بررسی کنید. یکی از شایع ترین مشکلات مکش ناشی از فیلترهای کثیف است. اگر می بینید که گرد و غبار آنها را مسدود کرده است ، باید دفترچه راهنما را بررسی کنید تا ببینید آیا فیلترهای قابل شستشو دارید یا باید یک جایگزین بخرید. اگر مورد اول است ، فیلترها را بیرون بیاورید ، آنها را زیر آب قرار دهید تا شفاف شود و بگذارید 24 ساعت بمانند تا در هوا خشک شوند.
کتابچه راهنمای کاربر به شما می گوید که چگونه فیلترها را به درستی بیرون آورده ، بشویید و دوباره در خلاء خود قرار دهید. اگر از جاروشارژی استفاده می کنید ، ممکن است این روند کمی متفاوت به نظر برسد.
بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات موبایل ، گواهینامه cevt ،

تعمیر جاروبرقی ای که روشن نمی شود
تعمیر سیم برق
گاهی اوقات ممکن است اتفاق بیفتد که خلاء روشن نشود. در بیشتر مواقع می توانید به راحتی مشکل را برطرف کنید ، اما به ندرت ، باید از جاروبرقی خود به صورت حرفه ای مراقبت کنید. اما ما به این مواقع نگاه می کنیم که می توانید عیب یابی را انجام دهید.
هنگامی که مکش ضعیف است ، باید تمام مراحلی را که در بالا توصیه کردیم ، دنبال کنید. چرا؟ خوب ، این احتمال وجود دارد که یک گرفتگی یا خاک تجمع یافته در مسیر جریان هوا وجود داشته باشد و خلاء بیش از حد گرم شود. اگر از جاروبرقی خود در دو ساعت گذشته استفاده کرده اید و اکنون کار نمی کند ، احتمال دارد که بیش از حد گرم شود. اکثر جاروبرقی ها دارای سیستم حفاظتی داخلی هستند که اجازه نمی دهد موتور در مواقع گرم شدن روشن شود. بنابراین ، مطمئن شوید که هیچ گونه گرفتگی وجود ندارد و جاروبرقی را حداقل دو ساعت بگذارید تا خنک شود.
با این حال ، اگر از خلاء استفاده نکرده اید و هنوز نمی خواهد روشن شود ، شاید مشکل دیگری وجود داشته باشد. ابتدا سیم را از نظر آسیب بررسی کنید. یک سیم آسیب دیده ممکن است مایل به هدایت برق به خلا نباشد. اگر چنین است ، باید سیم را تعویض کنید تا خلاء کار کند. مشکل دیگر می تواند در پریز برق مورد استفاده شما باشد. بررسی کنید که آیا سایر لوازم خانگی هنگام اتصال به پریز برق خاص کار می کنند یا خیر. یک پریز شل همچنین ممکن است برق کافی برای تغذیه موتور خلاء را تأمین نکند ، بنابراین مطمئن شوید که کاملاً کار می کند.
در نهایت ، ممکن است مشکلی در موتور جاروبرقی وجود داشته باشد. اگر هر چیز دیگری را که توصیه می کنیم امتحان کنید ، باید فرض کنید موتور cau است se از موضوع بهترین کار این است که با خدمات مشتری تماس بگیرید تا آنها به شما کمک کنند. مطلب آموزش plc را نیز بخوانید.
هنگامی که مشکلی در خلاء شما ایجاد می شود ، معمولاً به مکش مربوط می شود ، یا خلاء اصلاً نمی خواهد روشن شود. همانطور که می بینید ، ممکن است این مشکلات آنطور که فکر می کنید جدی نباشند. با پیروی از این مراحل عیب یابی ، می توانید در بیشتر موارد این مشکلات را برطرف کنید. با این حال ، آن را فشار ندهید. اگر می بینید که هیچ چیزی کار نمی کند ، شاید وقت آن رسیده است که با خدمات مشتری مارک تماس بگیرید. آنها مطمئناً می توانند به شما در حل هر مشکلی کمک کنند.
ساختمان هایی که سال های زیادی از ساخت آنها گذشته است ممکن است تاسیسات و لوله کشی آنها دچار پوسیدگی و خرابی گردد. زنگ زدگی و رسوب گرفتن لوله ها از مواردی است که بسیار شایع می باشد. در این گونه مواقع ممکن است در اثر زنگ زدگی لوله ها، طعم و رنگ آب خروجی از شیرها نیز تغییر کند.
بنابراین تعمیر لوله کشی ساختمان و بناهای قدیمی ضروری می باشد. برای انجام لوله کشی و تعمیرات آن نیاز به مهارت های فنی می باشد و همچنین افراد فعال در این حوزه باید از  دانش علمی در این رشته نیز برخوردار باشند. در واقع می توان گفت که تاسیسات و لوله کشی ساختمان امروزه به یک علم تبدیل شده است.
https://www.homemadebklyn.com/how-to-repair-a-vacuum-cleaner
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.