چگونه فرورفتگی های خودرو را با قیمت ارزان برطرف کنیم

۷ بازديد

علی‌رغم اینکه افسانه‌سازان تشخیص می‌دهند که، بله، گودی‌های توپ گلف، مصرف سوخت شما را افزایش می‌دهند، فرورفتگی‌های ماشین شما همان اثر را ندارند. در واقع، فرورفتگی های شما ممکن است ضریب درگ شما را کاهش داده و مصرف سوخت شما را از بین ببرد. میدونی یعنی چی؟ زمان مناسبی برای رفع فرورفتگی‌های ماشین شماست.

مانند خواندن اسپویلر در توییتر یا کوبیدن یک جفت کفش جدید، فرورفتگی اجتناب ناپذیر است. چه بر اثر تصادف، یک سبد خرید اشتباه، یک توپ گلف تکه‌شده یا یک عضو درخت افتاده، فرورفتگی‌ها می‌توانند در هر جایی ایجاد شوند و به سرعت سواری بکر شما را شبیه زباله‌های دیروز کنند. بیرون کشیدن آنها یا تعمیر آنها کاری است که تقریباً هر کسی می تواند در خانه انجام دهد، تا زمانی که ماشین شما شبیه "V" نباشد و موتور و صندوق عقب تقریباً یکدیگر را ببوسند.

بنابراین، برای همه شما خوانندگانی که ماشین‌های فرورفته، خمیده و دود دارند و مشتاق تعمیر هستند، همانطور که تیم ویراستاران کرک The Drive توضیح می‌دهند دقیقاً چگونه فرورفتگی‌های ماشین خود را بدون سوزاندن کیسه‌های پول نقد درست کنید، دنبال کنید.

این همان چیزی است که شما آن را "بزرگ ole dent" می نامید

مشکلات متداول فرورفتگی خودرو

ما همه آنجا بوده ایم. وارد خواربارفروشی می‌شوید، چوب شور کره‌ی بادام‌زمینی‌تان را می‌گیرید، به سمت ماشینتان برمی‌گردید، و اوف، یک فرورفتگی خوب در سپر شما و شاید یک محفظه نور شکسته وجود دارد. برخی از افرادی که دهان نفس می کشند برای راه رفتن 13 فوت تنبل بودند، بنابراین گاری پرسه زدن آزاد او با وحشیگری یک گوسفند شاخ بزرگ جفت گیری سرعت گرفت و سوار شما شد، اما فرورفتگی ماشین ممکن است در جاهای دیگر نیز اتفاق بیفتد. در اینجا فقط چند دلیل احتمالی وجود دارد که نشان می دهد ماشین شما اکنون مانند سطح یک توپ گلف به نظر می رسد.

کودکانی که بیسبال یا فوتبال بازی می‌کنند خیلی نزدیک به سواری شما هستند (یا بچه‌هایی که در حال تمرین ضربه زدن در سواری شما هستند)
بیشتر بخوانید: چگونه گیربکس را تعمیر کنیم

ایمنی تعمیر دندانه خودرو

کار روی ماشین شما می‌تواند خطرناک و نامرتب باشد، بنابراین دقیقاً چیزی است که برای اطمینان از مرگ، معلولیت یا گم نشدن انگشتتان و اینکه شلوار جین، پیراهن و پوست خود را بدون لک نگه دارید، در اینجا به آن نیاز دارید.

همه چیزهایی که برای تعمیر فرورفتگی ماشین نیاز دارید

ما روانی نیستیم و در جعبه ابزار یا گاراژ شما جست‌وجو نمی‌کنیم، بنابراین دقیقاً آنچه برای انجام کار به آن نیاز دارید در اینجا آمده است.

فهرست ابزار

  • تفنگ حرارتی / سشوار
  • کشنده ترمیم دندان
  • حوله میکروفیبر
  • فهرست قطعات
  • کیت تعمیر فرورفتگی پل کش
  • هوای فشرده

سازماندهی ابزار و وسایل خود به گونه ای که همه چیز به راحتی در دسترس باشد، دقایق گرانبهایی را در انتظار کودک خوش دست یا دستیار چهارپا شما صرفه جویی می کند تا کاغذ سنباده یا مشعل دمنده را برای شما بیاورد. (شما برای این کار به مشعل دمنده نیاز نخواهید داشت. نه، تفنگ حرارتی را جایگزین مشعل دمنده نکنید. و لطفاً از کودک خود مشعل دمنده به دستتان ندهید - اد.)

شما همچنین به یک فضای کاری مسطح مانند کف گاراژ، راهرو یا پارکینگ خیابان نیاز دارید. قوانین محلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید هنگام استفاده از خیابان هیچ کدی را زیر پا نمی گذارید زیرا ما سواری شما را از چرخه خارج نمی کنیم.

نحوه ترمیم فرورفتگی ماشین

چهار نوع فرورفتگی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید، از جمله فرورفتگی های کوچک و بزرگ در پلاستیک و فرورفتگی های کوچک و بزرگ در فلز. قبل از شروع تلاش برای رفع آنها، مشخص کنید که فرورفتگی در چه چیزی است و سپس ادامه دهید. بیا انجامش بدیم!

با استفاده از تفنگ حرارتی/ سشوار، فرورفتگی را گرم کنید.

پس از گرم شدن هوا، هوای فشرده را تکان دهید، برعکس کنید و آن ناحیه را با هوای بسیار خنک اسپری کنید.

فرورفتگی باید به خودی خود بیرون بیاید، اگرچه ممکن است نیاز به کشش دندانه دار باشد.


بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات ایسیو

فرورفتگی های بزرگ

  • با استفاده از تفنگ حرارتی/ سشوار، فرورفتگی را گرم کنید.
  • بعد از اینکه در لمس گرم شد، کشنده دندانه مکش را وصل کنید.
  • فرورفتگی را با دسته کشنده بیرون بکشید.
  • ممکن است لازم باشد ناحیه را دوباره گرم کنید تا فرورفتگی کاملاً بیرون بیاید.
  • همچنین ممکن است لازم باشد هر فرورفتگی کوچکتری را که در طول این فرآیند ظاهر می شود با دستان خود بیرون بیاورید. همین!

فرورفتگی های کوچک در فلز

ناحیه را با یک حوله میکروفایبر پاک کنید تا مطمئن شوید که ذرات خاصی وجود ندارد که باعث آب بندی بد یا آسیب به رنگ شما شود.

با تفنگ چسب ارائه شده از کیت تعمیر فرورفتگی، چسب را گرم کنید و حدود یک قاشق غذاخوری تا دو قاشق غذاخوری چسب را به عمیق ترین نقطه فرورفتگی بمالید.

سر پل کش ارائه شده را به چسب بچسبانید و بگذارید حدود 4-8 دقیقه کاملا خشک شود.

پس از خشک شدن، کشنده پل را وصل کنید و به آرامی چرخاندن صفحه را برای بیرون کشیدن فرورفتگی شروع کنید.

پس از برداشتن فرورفتگی، کشنده پل را جدا کرده و با استفاده از تفنگ حرارتی، قسمت باقیمانده را بردارید. ور چسب

فرورفتگی های بزرگ در فلز

  • با استفاده از تفنگ حرارتی/ سشوار، فرورفتگی را گرم کنید.
  • بعد از اینکه در لمس گرم شد، کشنده دندانه مکش را وصل کنید.
  • فرورفتگی را با دسته کشنده بیرون بکشید.
  • هنگامی که اندازه کلی فرورفتگی را کاهش دادید، به کشنده پل بروید.
  • ناحیه را با یک حوله میکروفایبر پاک کنید تا مطمئن شوید که ذرات خاصی وجود ندارد که باعث آب بندی بد یا آسیب رساندن به رنگ شما شود.
  • با تفنگ چسب ارائه شده از کیت تعمیر فرورفتگی، چسب را گرم کنید و حدود یک قاشق غذاخوری تا دو قاشق غذاخوری چسب را به عمیق ترین نقطه فرورفتگی بمالید.
  • سر پل کش ارائه شده را به چسب بچسبانید و بگذارید حدود 4-8 دقیقه کاملا خشک شود.
  • پس از خشک شدن، کشنده پل را وصل کنید و به آرامی چرخاندن صفحه را برای بیرون کشیدن فرورفتگی شروع کنید.
  • پس از برداشتن فرورفتگی، کشنده پل را جدا کرده و با استفاده از تفنگ حرارتی، چسب باقی مانده را جدا کنید.
  • کار شما تمام شده است و ماشین شما عالی به نظر می رسد!

رنگ کردن رنگ ماشین شما

پس از رفع فرورفتگی، ممکن است لازم باشد رنگ ماشین خود را رنگ کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

نکته کلیدی در اینجا این است که تا حد امکان دست خود را ثابت نگه دارید و مقدار کمی پرایمر یا رنگ بمالید که هر چه می‌روید افزایش می‌یابد. به یاد داشته باشید، همیشه می توانید رنگ بیشتری اضافه کنید، اما حذف آن یک فرآیند دردناک است. با فشار دادن پاشنه دست روی سطح و استفاده از آن به عنوان لولا، دست خود را تثبیت کنید.

  از یک برس کوچک، خلال دندان یا سایر اشیاء چوب مانند استفاده کنید تا مقدار کمی پرایمر را روی ناحیه ای که می خواهید لمس کنید بمالید. خراش ها و دیگر تراشه های رنگ کوچک فقط یک یا دو قطره از پرایمر می گیرند.

اجازه دهید پرایمر خشک شود. این معمولاً یک ساعت یا بیشتر طول می کشد، بسته به این که ناحیه پرایم شده چقدر بزرگ باشد.

اطمینان حاصل کنید که رنگ لمسی با تکان دادن بطری یا هم زدن (اگر در یک قوطی بزرگ) کاملاً مخلوط شده است.

از یک برس کوچک یا خلال دندان برای اعمال رنگ لمسی تا حد امکان یکنواخت استفاده کنید. مراقب باشید که رنگ را در یک لایه ضخیم قرار ندهید، که می تواند منجر به دویدن یا حباب زدن شود.

برای چند روز ناحیه رنگ شده را سنباده نزنید یا درمان نکنید. اگر می توانید به آن کمک کنید، اجازه دهید خودرو برای آن مدت بماند تا رنگ خشک شود و خشک شود.

پس از خشک شدن کامل رنگ، خودرو را کاملاً بشویید و آن را جلا دهید. این می تواند به صاف کردن هرگونه نقص در رنگ لمسی کمک کند و ممکن است به ترکیب آن با رنگ رنگ موجود خودرو شما کمک کند.

درایو تشخیص می دهد که در حالی که راهنماهای نحوه کار ما دقیق هستند و به راحتی دنبال می شوند، یک پیچ زنگ زده، یک قطعه موتور در موقعیت صحیح قرار ندارد، یا روغن در همه جا نشت می کند می تواند پروژه را از مسیر خارج کند. به همین دلیل است که ما با JustAnswer شریک شده‌ایم که شما را به مکانیک‌های معتبر در سرتاسر جهان متصل می‌کند تا شما را از سخت‌ترین کارها نیز عبور دهد.

 

بنابراین اگر سوالی دارید یا گیر کرده اید، اینجا را کلیک کنید و با مکانیک نزدیک خود صحبت کنید.

نکات حرفه ای برای تعمیر فرورفتگی خودرو

در طول سال‌ها، ویراستاران The Drive با افراد حرفه‌ای در سراسر صنعت دوست شده‌اند. به همین دلیل است که از دوستمان بوزی تاتاروویچ، که صاحب تعمیرگاه‌های خودرو و کسب‌وکار بازسازی خودروهای نجات است، خواستیم تا نکات حرفه‌ای برای رفع دندانه‌ها به ما بدهد.

"شما برای بسیاری از تعمیرات دندانه ها به یک متخصص نیاز ندارید. در حالی که در بسیاری از شرایط یک سرویس حرفه‌ای تعمیر فرورفتگی بدون رنگ توصیه می‌شود، اغلب فرورفتگی‌های پلاستیکی را می‌توان در خانه بیرون زد و آن‌هایی که فلزی در مکان‌های به راحتی قابل دسترسی هستند و خیلی پیچیده نیستند، اغلب با کیت‌های DIY قابل تعمیر هستند.

وقت گذاشتن بهترین توصیه در هنگام تلاش برای استفاده از روش DIY برای از بین بردن فرورفتگی است. کار خیلی سریع یا وارد کردن نیروی بیش از حد بر روی یک فرورفتگی اغلب می تواند فلز را کشیده و حتی ممکن است فرورفتگی را در جهت معکوس بکشد.

فرورفتگی‌ها و چین‌های پیچیده اغلب به متخصصان واگذار می‌شوند، زیرا اغلب حذف آن‌ها بدون ابزارهای حرفه‌ای سخت است، زیرا آسیب رساندن بیشتر به فلز یا حتی شکستن رنگ بسیار آسان است.

سوالات متداول در مورد تعمیر فرورفتگی خودرو

س: هزینه تعمیر دندانه ماشین چقدر است؟

پاسخ: هزینه متوسط شما برای تعمیر یک فرورفتگی کوچک تا متوسط بین 30 تا 100 دلار خواهد بود. فرورفتگی‌های بزرگ‌تر، فرورفتگی‌های چند وجهی و فرورفتگی‌های گسترده‌تر در سطح بیرونی خودرو قیمت را افزایش می‌دهند.

س: هر چند وقت یکبار نیاز به تعمیر دندانه ماشین دارید؟

پاسخ: خوب، ممکن است بخواهید هر زمان که فرورفتگی پیدا کردید، آن را در نظر بگیرید، به خصوص اگر فرورفتگی فلزی باشد که می تواند زنگ بزند.

س: آیا ارزش تعمیر یک فرورفتگی را دارد؟

ج: بله! تعمیر یک فرورفتگی می تواند بعداً اگر فلزی باشد هزاران دلار برای شما صرفه جویی می کند. رفع فرورفتگی ها همچنین به پایین نگه داشتن ضریب درگ شما کمک می کند که باعث صرفه جویی در هزینه های سوخت می شود.

س: آیا می توان همه فرورفتگی ها را تعمیر کرد؟

ج: بله و خیر. اگر صفحه بیرونی را دندانه کرده اید، بله، فرورفتگی قابل رفع است. اگر فریم ماشین یا بخشی از ساختار تصادف ماشین را سوراخ کرده باشید، توصیه نمی شود، زیرا یکپارچگی ساختاری خودرو در حال حاضر به خطر افتاده است.

س: آیا آب داغ می تواند فرورفتگی را برطرف کند؟

پاسخ: می تواند! اگر یک فرورفتگی مقعر کوچک در پانل های بدنه پلاستیکی خود دارید، آب داغ می تواند به پلاستیک ضربه وارد کند و فرورفتگی را مانند جادو بیرون بیاورد! با این حال، گاهی اوقات ممکن است لازم باشد به همراه یک دندانه کش یا شکل دیگری از پایه مکش به آن کمک کنید.

مطالب مرتبط
مزایای صافکاری خودرو بدون رنگ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.