چگونه برد مدار را تعمیر کنیم؟

۶ بازديد
در این مقاله سعی می کنیم نحوه تعمیر برد مدار را توضیح دهیم. تعمیر برد مدار کار ساده ای نیست. بردهای مدار قطعات الکترونیکی هستند. بردهای مدار در یخچال، ماشین لباسشویی، خشک کن، اجاق گاز، اجاق مایکروویو و بسیاری از وسایل دیگر یافت می شوند.
در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی روش صحیح تعمیرات هر دستگاهی در بازار ، از پیشرفته ترین لوازم خانگی گرفته تا ساده ترین این لوازم را یاد می گیرید. در این دوره با اعتماد به نفس کافی یاد می گیرید که چگونه سخت ترین عیب در تعمیرات لوازم خانگی را شناسایی کرده و بدون صدمه زدن به دستگاه آن را تعمیر کنید.
شما می توانید به تخته های مدار مانند مغز انسان فکر کنید. برد مدار مغز یک لوازم خانگی است. برد مدار یک قطعه الکترونیکی است که دستورات را برای کارکردن به دستگاه ارسال می کند.
برد مدار یک قطعه الکترونیکی است که به دستگاه فرمان می دهد. وظیفه آن انتقال دستوراتی است که به دستگاه می دهید. ساده ترین تعمیر برد مدار لحیم کاری است.
سوالات متداول برای تعمیر برد مدار:
  • هزینه تعمیر برد مدار چقدر است؟
  • چگونه می توان تشخیص داد که یک برد مدار منفجر شده است؟
  • چه چیزی باعث خرابی بردهای مدار می شود؟
  • آیا می توان مدار سوخته را تعمیر کرد؟
  • آیا می توانید یک برد مدار سرخ شده را تعمیر کنید؟
  • چگونه یک برد مدار سوخته را تمیز کنیم؟
  • بهترین شرکت تعمیر برد مدار
بیشتر بخوانید: مزایای صافکاری خودرو بدون رنگ
تعمیر برد مدار در 7 مرحله:
  • PCB را روی سطح کار خود ثابت کنید سپس قطعات آسیب دیده را جدا کنید.
  • مسیر را تمیز کنید و لحیم کاری را بردارید.
  • نوار مسی خود را روی مسیر قرار دهید.
  • مفاصل را لحیم کنید.
  • سوراخ برد مدار را بازیابی کنید.
  • قطعه خود را قرار داده و لحیم کنید.
  • نوار اضافی را از ناحیه تعمیر شده جدا کنید.
سوالات متداول تعمیر برد
در زیر سوالات متداول تعمیر برد مدار را برای شما گردآوری کرده ایم.
هزینه تعمیر برد مدار چقدر است؟
قیمت تعمیر برد مدار HVAC 150 تا 750 دلار است. این کار اغلب شامل تعویض آن می شود. برد مدارهای تهویه مطبوع معمولاً به دلیل سایر مشکلات الکتریکی سیستم مانند: فیوزهای کثیف یا نادرست نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.
چگونه می توان تشخیص داد که یک برد مدار منفجر شده است؟
برد مدار را بررسی کنید و علائمی مانند قطعات خرد شده، برآمدگی، سیم های آسیب دیده، ترک، لحیم کاری نامناسب یا اضافی، آثار سوختگی و خراش هایی که نشان می دهد برد یا خراب است یا نیاز به تعویض و کمک حرفه ای دارد را جستجو کنید.
چه چیزی باعث خرابی بردهای مدار می شود؟
عوامل محیطی: قرار گرفتن در معرض گرما، گرد و غبار و رطوبت، ضربه های تصادفی (افتادن و سقوط)، و اضافه بار/سرقت برق می تواند از علل خرابی برد مدار باشد. با این حال، مخرب ترین علت خرابی زودرس برد مدار، تخلیه الکترواستاتیک (ESD) در مرحله مونتاژ است. همچنین در مورد آموزش تعمیرات موبایل نیز بخوانید.
آیا می توان مدار سوخته را تعمیر کرد؟
برخی از ابزارهای تخصصی مورد نیاز است، و مواد تعمیر اپوکسی مایع را می توان حتی رنگ کرد، با عوامل رنگی برای تکرار رنگ مواد تخته اصلی اطراف.
آیا می توانید یک برد مدار سرخ شده را تعمیر کنید؟
اکثر بردهای مدار طوری طراحی نشده اند که بتوانند آنها را تعمیر کنند. این چیزی ساده است مانند اتصال لحیم کاری ضعیف.
چگونه یک برد مدار سوخته را تمیز کنیم؟
بهترین گزینه غوطه ور شدن در یک پاک کننده اولتراسونیک با آب و مواد شوینده، یا سینک آشپزخانه و یک برس سفت است – مطمئن شوید که هیچ پین پل زدنی با مواد خوردگی وجود نداشته باشد، یا هیچ سنجاقی خورده نشده باشد. سپس آن را کاملا خشک کنید. می‌توانید اسپری‌های مختلفی را روی پوشش‌های منسجم دریافت کنید که از خوردگی بیشتر جلوگیری می‌کند.
با تشکر از شما برای خواندن مقاله. می توانید این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در صورت وجود اطلاعات نادرست یا گم شده در مقاله، لطفاً با استفاده از فرم زیر نظر دهید. لوازم خانگی معیوب: تعمیر یا تعویض؟
آیا یخچال شما روح را تسلیم کرده است؟ آیا ماشین لباسشویی شما دیگر نمی چرخد؟ ماشین ظرفشویی نشتی دارد؟ آیا بهتر است دستگاه خراب خود را تعمیر کنید یا تعویض کنید؟ خب، بستگی دارد. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در تصمیم گیری صحیح کمک می کند.
تعمیر یا خرید واشر جلو و سایر لوازم خانگی در ابتدا، اگر دستگاه شما تقریباً نو است، باید آن را تعمیر کنید زیرا معمولاً همچنان تحت گارانتی خواهد بود. اما خیلی سریع با پیمانکار تعمیر تماس نگیرید. بسیاری از مردم هزینه تعمیرات پرهزینه را می پردازند در حالی که خودشان می توانستند مشکل را حل کنند. چند دقیقه به دستگاه خود نگاه کنید و چند سوال از خود بپرسید.
آیا کسی کنترل دمای یخچال را لمس کرده است؟
آیا درب یخچال یا فریزر توسط کشویی که به درستی بسته نشده بود یا ظرفی که مانع شده بود باز نگه داشته شد؟
آیا در کنترل پنل فیوز سوخته است؟
آیا مجرای اگزوز خشک کن مسدود شده یا خرد شده است؟
آیا دکمه کنترل ماشین لباسشویی به درستی تنظیم نشده است؟
آیا برق قطع شده است؟ آیا قطع کننده قطع شده است؟
همچنین باید دفترچه راهنمای سازنده را بررسی کنید. معمولاً شامل یک چک لیست عیب یابی است.
اگر معلوم شد که دستگاه در واقع معیوب است، باید با یک متخصص تماس بگیرید. هیچ شکی؟ خدمات مشاوره اقامتی CAA-Quebec می تواند مشاوره ارائه دهد.
یک تعمیرکار معتبر لوازم خانگی را انتخاب کنید
تعمیر لوازم خانگی به یک کار پیچیده تبدیل شده است، به طوری که کنترل های الکترومکانیکی ساده با بردهای مدار الکترونیکی جایگزین شده و مدل ها هر دو یا سه سال یکبار تغییر می کنند. لوازم گران‌قیمت اروپایی از نظر طراحی و اجزای سازنده حتی پیچیده‌تر هستند. بنابراین آموزش و ادامه تحصیل ضروری است.
Élexpertise (که قبلاً Comité sektoriel de la main-d’œuvre de l’industrie électrique et électronique نامیده می شد) به تعمیرکاران لوازم خانگی گواهی می دهد و فهرستی از افراد دارای گواهینامه (فقط به زبان فرانسوی) را برای عموم منتشر می کند.
اکثر تعمیرکاران خوداشتغال هستند. برخی دیگر در بخش تعمیر خرده فروشان لوازم خانگی نو یا دست دوم، تولیدکنندگان یا برای یکی از پیمانکاران تعمیر خبره آنها کار می کنند.
برای انجام کار، تخمین کتبی بخواهید.
چه برای اجاق، یخچال، فریزر، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، خشک کن، مایکروویو، تهویه مطبوع یا رطوبت گیر، برای هر تعمیر بیش از 50 دلار تخمین کتبی بخواهید (شما می توانید با ارائه سندی به این موضوع که کاملاً امضا شده و نوشته شده است، از این امر چشم پوشی کنید. دست خط خودت). ابتدا مطمئن شوید که هزینه تعمیرات کمتر از ارزش دستگاه است. تعمیرکار باید پس از قبولی براورد را رعایت کند.
کلیه تعمیرات لوازم خانگی مشمول یک ضمانت قانونی سه ماهه برای قطعات و نیروی کار می باشد که از تاریخی که در فاکتور ذکر شده است (تاریخ راه اندازی مجدد دستگاه در منزل شما) قابل اجرا خواهد بود. همچنین باید نوع تعمیرات انجام شده و قیمت قطعات نو، مستعمل یا تعمیر شده را نشان دهد.
اگر تعمیر یخچال یا سایر وسایل غیرممکن یا گران است، باید از شر آنها خلاص شوید. اگر یک دستگاه جدید بخرید، فروشگاه معمولاً دستگاه قدیمی شما را پس می گیرد، زیرا بسیاری از قطعات را می توان برای تعمیر وسایل دیگر استفاده کرد.
از آنجایی که تولیدکنندگان لوازم خانگی به عنوان تولیدکنندگان بزرگ گازهای گلخانه ای (GHG) در نظر گرفته می شوند، از 5 دسامبر 2020، کبک آنها را ملزم به بازیابی و بازیابی لوازم خانگی در پایان عمر مفید آنها بدون پرداخت هزینه کرده است. این اقدام باید 200000 تن در سال معادل 60000 خودرو کاهش تولید گازهای گلخانه ای داشته باشد.
البته شهرداری‌ها خدمات پیکاپ برای اقلام بزرگ را نیز ارائه می‌کنند و شرکت‌های بازیافت و فروشگاه‌های دست دوم بیش از این تمایل دارند که به لوازم قدیمی جان تازه‌ای بدهند. برای یافتن شرکت هایی که محصولات را در منطقه شما بازیابی، بازیافت و بازیابی می کنند، ابزار جستجو را در وب سایت Recyc-Québec بررسی کنید.
اگر مجبور به تعویض دستگاه خود هستید، یک گزینه خوب این است که دستگاهی را انتخاب کنید که توسط ENERGY STAR تأیید شده است. کارایی آن بسیار کارآمد و هزینه کمتری خواهد داشت. به عنوان مثال، دستگاه های برودتی که 10 سال یا بیشتر از عمر آنها می گذرد تا 4.8 برابر بیشتر از دستگاه های جدید دارای گواهینامه ENERGY STAR انرژی مصرف می کنند. یک دستگاه دارای گواهینامه در تمام طول عمر خود که بسته به نوع دستگاه می تواند بین 10 تا 21 سال باشد، در هزینه شما صرفه جویی می کند. اینسی:
یخچال های دارای گواهینامه ENERGY STAR 15 تا 20 درصد انرژی کمتری نسبت به استاندارد بهره وری انرژی کانادا مصرف می کنند.
در مورد ماشین لباسشویی های تایید شده، آنها تا 50٪ انرژی و آب کمتری مصرف می کنند!
بنابراین، آیا قصد دارید لوازم خانگی خود را تعمیر یا تعویض کنید؟
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.