ECU اتومبیل چیست و چگونه کار می کند؟

۳۲ بازديد

ECU اتومبیل شما ریزپردازنده ای است که مسئولیت مدیریت موتور خودرو را بر عهده دارد. این کار با استفاده از صدها ، شاید هزاران اطلاعات ارائه شده توسط سنسورها در بسیاری از اجزای اتومبیل شما ، برای اطمینان از عملکرد موتور شما در حداکثر پتانسیل ، کار می کند.

در دوره آموزش تعمیرات ایسیو به شما در مورد ابزارهای مناسب برای شروع و نحوه تهیه آنها با هزینه مقرون بصرفه ار مشاوره داده می شود. شغل تعمیر واحد کنترل الکترونیکی خودرو امروزه درآمد خوبی دارد. اگر تعمیر ایسیو را به خوبی یاد بگیرید و ابزار مناسبی در این زمینه داشته باشید ، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. اتصال قطعات به برق خودرو ، عیب یابی ، یادگیری تجزیه و تحلیل مدار ایسیو و برنامه نویسی IC از بخشهای مهم تعمیرات ایسیو هستند.

ECU مخفف چیست؟

ECU مخفف کلمه Engine Control Unit است. معنای ECU کاملاً ساده و سرراست است و همانطور که قبلاً می گفتند - دقیقاً همان چیزی است که روی قلع می گوید.

کنترلی که به شما ارائه می دهد اطمینان حاصل می کند که با تولید گازهای گلخانه ای مناسب بهترین اقتصاد را به دست می آورید ، در حالی که تمام مدت کنترل میزان سوخت و هوا در موتور شما برای عملکرد حداکثر است.

وقتی همه کارها آنطور که باید انجام نمی شوند ، ECU شما انواع کدهای خطا را ارائه می دهد تا پشتیبانی فنی فوق العاده ای را ارائه دهد. خطای ECU مکانیک ها را مستقیماً به سمت مشکل هدایت می کند ، بدون اینکه نیازی به عیب یابی و آزمایش به روش قدیمی و آزمون و خطا باشد.

می توانید ببینید که عملکرد واحد کنترل الکترونیکی برای سلامتی و عملکرد طولانی مدت آن برای ماشین شما چقدر حیاتی است.

ECU شما کارهایی فراتر از مدیریت موتور انجام می دهد

علاوه بر کنترل سیستم سوپاپ موتور ، ECU ها نیز:

توربوشارژرها را کنترل کنید

کنترل گیربکس را در جعبه دنده های اتوماتیک کار کنید

کنترل کشش را فراهم کنید

عملکردهای چراغ جلو و روشنایی را کنترل کنید

استقرار کیسه هوا

توابع کنترل کروز را مدیریت کنید

نظارت بر سایر کارهای خودران

کنترل پایداری الکترونیکی را کنترل کنید

سیستم های ایمنی را مدیریت کنید

مراقبت از عملیات امنیتی از جمله پیوند بین اتومبیل و کلید آن

یک ماشین به طور کلی دارای ECU مرکزی است ، با این وجود برخی از وسایل نقلیه دارای چندین واحد کنترل الکترونیکی مختلف (همچنین ECU های دارای برچسب) در اطراف خودرو برای مدیریت اجزا و سیستم های مختلف هستند. یکی دیگر از عملکردهای ECU مرکزی این است که اطمینان حاصل کنید واحدهای مختلف با یکدیگر صحبت می کنند و اطلاعات ارزشمندی را به اشتراک می گذارند.

چگونه می توان فهمید ECU من کار نمی کند و عیب های معمولی چیست؟

با توجه به فناوری پیشرفته ای که امروزه در وسایل نقلیه ما به کار رفته است ، جای تعجب نیست که مشکلات رایانه اتومبیل به راحتی مشکلات مکانیکی اتفاق بیفتد. ECU معیوب اغلب مسئول مشکلات موتور است ، اما بدون تشخیص عیب واقعی ، می تواند یک مکانیک را به سمت پایین بردن انواع مسیرهای تشخیص هدایت کند.

افراد پس از شرکت در دوره  آموزش برق خودرو می توانند به استخدام شرکت های تعمیراتی خودرو درآیند و یا این که فعالیت خود را به صورت مستقل و شخصی با راه اندازی تعمیرگاه برق خودرو ادامه دهند. امکان پیشرفت در این حرفه بسیار بالا بوده و افراد می توانند پس از مدتی تعمیرگاه خود را گسترش داده و تعدادی کارگر و پرسنل نیز استخدام نمایند.

بنابراین ، علائم معمول خراب شدن ECU چیست ، و چگونه می توانید آن تعمیرات مهم کامپیوتر ماشین را انجام دهید؟

چراغ موتور چک شما روشن می شود

ناگفته نماند که در مورد سنسورهای موجود در اتومبیل شما ، مشکلی که عملکرد موتور شما را تشخیص می دهد به احتمال زیاد باعث تحریک می شود.

برعکس ، یک واحد ECU معیوب ممکن است چراغ موتور را روشن کند که هنوز به درستی کار می کند. به همین دلیل انجام تشخیص کامل اجزا بسیار مهم است.

همچنین بخوانید: تعمیر پکیج ، گواهینامه cevt ، آموزش تعمیرات موبایل

ماشین شما روشن نمی شود

اگر ECU خراب شده باشد ، بعید است که ماشین شما کاملاً واژگون شود. بدون "مغز" برای ارائه اطلاعاتی که موتور برای کار نیاز دارد ، شروع به کار موتور تقریباً غیرممکن است.

این س questionال دیگری را که معمولاً از ما پرسیده می شود ، پاسخ می دهد: آیا ماشین می تواند بدون ECU کار کند؟ هر زمان که اتومبیل با واحد ECU خود و نه خود موتور مشکل داشته باشد ، بسیاری از رانندگان امیدوارند که در انتظار تعمیرات یا تعویض ماژول کنترل موتور ، ماژول را دور بزنند. ما می ترسیم این کار ممنوع باشد. ترمیم مشکل تنها اقدامی است که باید انجام دهید.

موتور متوقف می شود و بد صدا می شود

بدون اینکه ECU عملکرد موتور شما را کنترل کند ، اطلاعاتی را که موتور شما برای کارکرد صحیح نیاز دارد ، ارائه می دهد ، مطمئناً احتمالاً عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

این علائم ممکن است کاملا تصادفی به نظر برسند زیرا رایانه اتومبیل شما در هر ثانیه صدها تنظیم را انجام می دهد. آنها می توانند مقطعی نیز باشند. با هرگونه فعالیت غیرمعمول موتور ، بررسی ECU باید بخشی از روال تشخیص باشد.

مشکلات زمان ، مصرف سوخت و عملکرد موتور

خطای ECU موتور می تواند باعث عملکرد معیوب اجزای موجود در موتور شما شود. این امر منجر به مشکلات زمان بندی و عملکرد کلی ضعیف موتور خواهد شد.

مصرف سوخت پایین شاخص دیگری است که همه خوب نیستند. با توجه به جریان نامناسب مدیریت شده ، جای تعجب نیست که بیش از حد معمول سوخت از طریق سیستم شما راه پیدا می کند.

 

تعمیر جعبه کنترل ECU

تصمیم برای تعمیر یا تعویض کامپیوتر اتومبیل ECU تصمیمی است که بهتر است به عهده متخصصان باشد. با وجود یک قطعه الکترونیکی پیچیده ، به هیچ وجه به سادگی تشخیص لامپ دمیده شده ، فیوز یا لنت ترمز فرسوده نیست.

بازسازی ECU

رد کردن تنظیمات رایانه اتومبیل عملکرد خودرو را تغییر می دهد. این انتخاب توسط رانندگانی است که نوع متفاوتی از عملکرد را برای وسیله نقلیه خود و مدل ارائه شده توسط سازنده ترجیح می دهند.

نقل قول تعمیر و تعویض ECU با مجوز Fixter ارائه شده است

قیمت واحد کنترل الکترونیکی در اتومبیل های مختلف متفاوت خواهد بود. برای پیشنهاد تعمیر یا تعویض ، Fixter همیشه خوشحال است که به شما کمک می کند. ما با اطمینان از بهترین قیمت و همچنین تجربه حرفه ای ، بهترین قیمت ها را در منطقه شما پیگیری خواهیم کرد rtise ارائه شده توسط شرکای درجه یک ما.

تاریخچه قطعات خودرو ECU

اولین استفاده از ECU در دهه 1970 رواج یافت. در این مرحله آنها فقط برخی از سلونوئیدهای موجود در کاربراتورهای خودرو را کنترل می کردند و به آنها کمک می کردند تا کارایی بیشتری داشته باشند. چند واحد نیز برای کنترل مخلوط هوا / سوخت در حالی که ماشین در حالت بیکار بود استفاده می شد.

در دهه 1980 ، با ورود تزریق سوخت ، ECU اهمیت بیشتری در مدیریت موتور پیدا کرد. در این مرحله ، ECU کنترل کامل احتراق سوخت را در دست گرفت. اندکی پس از آن ، سنسور حلقه بسته Lambda معرفی شد.

ECU دهه 1990 با اولین حضور خود در موتورهای دیزلی ، امنیت خودروهای ما را نیز کنترل می کرد. ورود به بازار گازوئیل یک نقطه عطف عظیم در صنعت بود که منجر به محبوبیت پیشرانه موتور توربو دیزل در بازار شد.

 

پس از چرخش دهه ، ECU 2000s توسط کنترل دریچه گاز ، شارژرهای توربو و بسیاری از سیستم های کنترل آلایندگی استفاده می شود.

سرانجام ، طی 10 سال گذشته و با اتومبیل امروز ، ECU اتومبیل ما تقریباً در همه مواردی که فکر می کنید نقشی دارد. این صدها ورودی و خروجی از اطراف ماشین شما را کنترل می کند: دریچه گاز ، سیستم خنک کننده ، میزان تولید گازهای گلخانه ای ، احتراق و موارد دیگر - همه اینها اقدامات دقیق را انجام می دهند. سیستم های هیبریدی مدرن برای عملکرد مناسب به ECU وابسته هستند و اکنون با افزایش ویژگی های پیشرفته رانندگی ، ECU شما نقشی عظیم در ارتباطات ایفا می کند که آنها نیز از موتور شما نیاز دارند.

Fixter در صنعت تعمیر و نگهداری اتومبیل انقلابی ایجاد کرده است ، همزمان یک تعمیر. Fixter تاسیس شد تا تعمیر و نگهداری اتومبیل را به آسانی رزرو تاکسی انجام دهد. دیجیتال ، شفاف و بدون استرس ، با خدمات به مشتریان در سطح جهانی. از زمان راه اندازی در منچستر در سال 2017 ، Fixter به بیش از 100 شهر در سراسر انگلیس گسترش یافته و خدمات تعمیر اتومبیل صادقانه ، راحت و مقرون به صرفه ای را به هزاران صاحب اتومبیل ارائه کرده است.

https://www.fixter.co.uk/blog/explaining-the-ecu-the-brain-under-the-bonnet/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.