ECU چیست؟

۱۵ بازديد
واحد کنترل الکترونیکی (ECU) که ​​در خودروها و کامیون‌های امروزی استفاده می‌شود، برای کنترل عملکرد موتور و سایر قطعات استفاده می‌شود.
اگر مایل هستید تعمیرات ایسیو را به صورت کامل یاد بگیرید،به شکلی  که بتوانید وارد بازار کار هم شوید و از این راه پول دربیارید. ما این فرصت را در اختیار شما قرار می دهیم،که شما با گرفتن پکیج آموزش تعمیرات ECU آموزشگاه فن آموزان می توانید تعمیرات ایسیو را به صورت فوق حرفه ای یاد بگیرید و وارد بازار شوید،
 ECU کامپیوتری با تراشه های کامپیوتری از پیش برنامه ریزی شده و قابل برنامه ریزی داخلی است که تفاوت چندانی با کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ ندارد. ECU کامپیوتر موتور خودرو برای کارکرد موتور با استفاده از سنسورهای ورودی و اجزای خروجی برای کنترل تمام عملکردهای موتور استفاده می شود. ECU در انواع، شکل ها و اندازه های مختلف تولید می شود. در اینجا لیستی از محبوب ترین مارک های ECU مورد استفاده در خودروهای بریتانیا آمده است
ECU چه کاری انجام می دهد؟
ECU برای محاسبه اطلاعات با استفاده از برنامه ای که در ECU روی یک تراشه حافظه قابل برنامه ریزی ذخیره شده است، به ورودی های سنسورهای خودرو مانند سنسور میل لنگ و سنسورهای میل بادامک نیاز دارد. برنامه ECU از اطلاعات حسگر ورودی برای محاسبه خروجی مورد نیاز مانند مقدار سوخت تزریق شده و زمان جرقه زدن سیم پیچ برای راه اندازی موتور استفاده می کند.
ECU های مختلفی برای سیستم های مختلف روی خودرو استفاده می شود. ECU های مختلف مورد استفاده می توانند برای گیربکس، کنترل کشش یا ABS، AC، عملکردهای بدنه و کنترل روشنایی، موتور، کیسه های هوا یا هر سیستم دیگری که یک وسیله نقلیه ممکن است داشته باشد باشد. برخی از خودروها ممکن است بیش از یک ECU را در یک واحد به نام ماژول کنترل سیستم انتقال قدرت (PCM) ترکیب کنند. این واحدها می‌توانند با داشتن ماژول‌های بیشتر در یک مکان یک مزیت باشند، اما ممکن است با اضافه کردن سیم‌های بلندتر برای رسیدن به قطعه‌ای که کار می‌کند، یک نقطه ضعف باشند.
اکثر وسایل نقلیه جدیدتر شروع به استفاده از یک خط ارتباطی بین ماژول های مختلف در یک وسیله نقلیه کرده اند تا بتوانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند و نیازی به استفاده از حسگرهای اضافی نیست. به عنوان مثال، یک سنسور سرعت در یک چرخ، سرعت چرخ را تشخیص می دهد و ورودی به ECU ماژول ترمز ضد قفل (ABS) خواهد بود. ECU ABS به جای ارسال سیم های زیادی از یک سنسور به ECU های دیگر، اطلاعات موجود در خطوط ارتباطی شبکه را با تمام ECU هایی که از اطلاعات استفاده می کنند، به اشتراک می گذارد، مانند یک انتقال دهنده برای تعویض دنده، سرعت سنج برای نشان دادن سرعت وسیله نقلیه یا سیستم تعلیق برای کنترل سیستم تعلیق در صورت نیاز.
استفاده از سنسورهای ورودی به اشتراک گذاری در سراسر خودرو با استفاده از تنها دو خط داده بین ECU ها، میزان سیم کشی استفاده شده در خودروها را کاهش داده است. به اشتراک گذاری اطلاعات بین ماژول ها همچنین به این معنی است که آنها به یک زبان مشترک بین خود نیاز دارند تا بتوانند به عنوان یک گروه عمل کنند. هنگامی که یک رایانه از کار می افتد یا به دلیل خطا اطلاعاتی را به اشتراک نمی گذارد، در صورت نیاز به ورودی سنسور از ماژول خراب، ممکن است روی ماژول های دیگر تأثیر بگذارد.
ECU موتور در اکثر خودروها به کانکتور عیب یابی داخلی متصل است و تمام اطلاعات عیب یابی موجود در این خط را به همه ماژول ها یا ECU های دیگر منتقل می کند. این مقدار سیم مورد نیاز را کاهش می دهد و نیازی نیست وقتی می خواهید هر ECU را آزمایش کنید به آنها مراجعه کنید.
کجا می توانم ECU خود را پیدا کنم یا پیدا کنم؟
مکان یابی/پیدا کردن ECU شما واقعاً به ساخت و مدل خودرو بستگی دارد. این اطلاعات را می توان به راحتی در اینترنت یافت. ما فهرستی از تمام ساخت‌های متداول veichle در انگلستان تهیه کرده‌ایم و مکان‌های ECU خودروها را قرار داده‌ایم. این به طور منظم به روز می شود.
AUDI
در اکثر مدل ها ECU در زیر برف پاک کن های پشت تریم پلاستیکی قرار دارد. آئودی R8 دارای 2x ECU است که در قسمت موتور عقب قرار دارد
بنتلی
Continental GT زیر پانل پلاستیکی در N/S/R محل موتور x 2 ECU
بی ام و
به طور کلی در زیر کاپوت پشت پانل در پشت جعبه فیوز در جعبه پلاستیکی در کنار باتری قرار دارد
سیتروئن
سیتروئن AX، CS، SAXO، XANTIA، XSARA، ZX زیر کاپوت در محفظه موتور
 فیات
فیات COUPE DUCATTO، MAREA، MULTIPLA، PUNTO داخل خودرو، چاه پای جلو سرنشین زیر کاپوت در محفظه موتور
 
فورد اسکورت، فوکوس فیستا GALAXY MONDEO PROBE SIERRA، TRANSIT زیر تزئینات جانبی پلاستیکی در چاه پای جلو سمت راننده زیر جعبه دستکش در سمت سرنشین کنار باتری داخل خودرو، بالای پدال ها داخل خودرو، پشت کنسول وسط داخل خودرو، پشت جعبه دستکش جدید فورد دیزل مدل ها – N/S/F قوس چرخ در داخل جعبه پلاستیکی
هوندا
 Honda CIVIC، PRELUDE پای جلوی سرنشین به خوبی زیر فرش یا بالای محفظه دستکش
هیوندای
هیوندای کوپه جلو سرنشین زیر فرش
ISUZU
Isuzu TROOPER Inside Vehicle در سمت سرنشین
LANDROVER
در جعبه پلاستیکی در کنار باتری داخل خودرو زیر صندلی راننده. در جعبه پلاستیکی کنار باتری در جعبه پلاستیکی در کنار باتری Range Rover Sport پشت باتری N/S/R محل موتور قرار دارد. دوره پیشنهادی ما به آموزش plc است.
 مزدا
مزدا 6 و اکثر مدل های دیگر به خوبی در زیر فرش در پای سرنشین قرار دارند. RX8 داخل جعبه پلاستیکی O/S/F محل موتور
میتسوبیشی
مدل های Evo سمت سرنشین بالای جعبه دستکش هستند. Shogun/L200 بالای پانل ضربه ای بیرونی سمت سرنشین هستند
نیسان
Nissan S13 / 300zx داخل خودرو، پشت کنسول وسط. پای سرنشین به خوبی زیر فرش Navara قبل از 2005 هستند پشت کنسول وسط Navara 2005> O/S/R محفظه موتور X-Trial بالای محفظه دستکش، 350z، 370z زیر کاپوتی
بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال ، آموزش تعمیرات موبایل
پژو
پژو 106، 206، 306، 307، 405 و 406 205،309 زیر کاپوت در قسمت موتور یا منماشین nside روی ستون فرمان
ROVER
Rover 200, 25D, 45D, 75D زیر کاپوت در سمت سرنشین
رنو
رنو 19، مگان، ESPACE CLIO، TRAFFIC 21 TURBO زیر کاپوت در سمت راننده زیر کاپوت زیر کاپوت نزدیک باتری
صندلی
در اکثر مدل ها ECU در زیر برف پاک کن های پشت تریم پلاستیکی قرار دارد.
SKODA
در اکثر مدل ها ECU در زیر برف پاک کن های پشت تریم پلاستیکی قرار دارد.
SUBARU
مدل های ایمپرزا زیر پای سرنشین فرش به خوبی
سوزوکی
سوزوکی SWIFT، BALENO، VITARA داخل خودرو بالای پدال یا پشت جعبه دستکش
فولکس واگن
در اکثر مدل ها ECU در زیر برف پاک کن های پشت تریم پلاستیکی قرار دارد
ECU T5, T4 در زیر سینی باتری زیر کاپوت قرار دارد.
VAUXHAL
مدل‌های Vectra، زیر روکش پلاستیکی و روکش در o/s/r محفظه موتور مدل‌های جدید Vectra در جلوی قوس چرخ سمت راننده انتخاب‌کننده خودرو قرار دارند. Zafira مدل ecu در قوس چرخ جلو سرنشین به سمت سپر جلو قرار دارد. همچینین بخوانید: آموزش تعمیرات ایسیو
چه نسخه ECU ساخت و مدلی دارم؟
هنگامی که ECU خود را پیدا کردید و خارج کردید، به احتمال زیاد دوست خواهید داشت بدانید که ECU چه برند و مدلی دارید. بر روی ECU یک برچسب با نام ساخت و تعدادی شماره سریال وجود دارد. هر ECU فرمت خاص خود را برای شناسایی مدل ECU دارد. راه دیگر این است که از فایل‌های PDF 2x زیر استفاده کنید و ماشین‌ها، ساخت، مدل‌های خود را پیدا کنید و برند و مدل ECU شما را فهرست کند. اگر در مورد ساخت و مدل خودروهای خود مطمئن نیستید از ابزار VRM رایگان ما که در پاورقی وب سایت ها قرار دارد استفاده کنید. فقط شماره ثبت خودرو خود را وارد کنید.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.