علت نشتی آب از پکیج

۱۳ بازديد

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید هنگام نشتی دیگ انجام دهید:

  • عاقلانه است که برق پکیج را قطع کنید. این کار خطر برق گرفتگی را از بین می برد و احتمال آسیب به سیستم گرمایشی شما را کاهش می دهد.
  • گیج فشار دیگ را بررسی کنید. این صفحه گرد است که معمولاً در جلوی دیگ شما قرار دارد.
  • اگر فلش در ناحیه قرمز بالایی باشد، ممکن است آب از شیر فشارشکن خارج شود.
  • ابتدا بررسی کنید که حلقه پرکننده، کلید یا اهرم باز گیر نکرده و اجازه ورود آب به سیستم را نمی دهد.
  • اگر باز گیر نکرده است، صبر کنید تا سیستم خنک شود و با تخلیه رادیاتورها، فشار دیگ را آزاد کنید.
  • اگر آب همچنان به نشت ادامه می دهد - یا بعد از روشن کردن مجدد دیگ، گیج مستقیماً به رنگ قرمز در می آید، وقت آن است که تعمیر دیگ بخار را ترتیب دهید.

نحوه رفع نشتی دیگ بخار

معمولاً بهتر است تعمیر دیگ بخار را به تعمیرکار پکیج بسپارید. اما اگر در زمینه DIY مهارت دارید، ممکن است بتوانید یک تعمیر اساسی انجام دهید.

اگر آب از یکی از اتصالات لوله چکه می کند، اطراف محل اتصال را خشک کنید و دوبار بررسی کنید که آب از آن خارج می شود. اگر چنین است، اتصالات را کمی سفت کنید و ببینید که آیا متوقف می شود.

برای تعمیر نشتی بسیار کوچک دیگ، ممکن است بتوانید سیستم گرمایش مرکزی خود را با مواد افزودنی که به طور خودکار یک مهر و موم تشکیل می دهند، درمان کنید. اگرچه افزودن این موارد می تواند مشکل باشد و فقط یک راه حل موقت ارائه می دهد. بهتر است با یک مهندس گرمایش تماس بگیرید که بتواند آن را به درستی تعمیر کند.

چگونه از نشتی دیگ جلوگیری کنیم

بهتر است دیگ بخارتان به طور مرتب سرویس شود. به این ترتیب یک مهندس حرفه ای می تواند مشکلات احتمالی را برطرف کند و مطمئن شود که دیگ بخار در بهترین حالت قرار دارد. سعی کنید سالی یک بار آن را سرویس کنید.

همچنین ارزش بررسی پوشش دیگ بخار را دارد زیرا بسیاری از ارائه دهندگان بیمه، از جمله شریک داخلی و عمومی ما، به بازرسی و سرویس دیگ بخار می پردازند.

اگر گاز دیگ شما نشت می کند، ممکن است بتوانید آن را بو کنید. سایر علائم نشت شامل لکه های سیاه در بالا یا نزدیک دیگ است. ممکن است تراکم بیش از حد بر روی پنجره های شما وجود داشته باشد. یا چراغ راهنما - شعله ای که نشان می دهد دیگ شما کار می کند - ممکن است به رنگ نارنجی یا زرد (به جای آبی) در حال سوختن باشد.

بویلرها هرگز نباید گاز یا روغن نشت کنند. برای ایمنی، دیگهای بخار مدرن گاز یا روغن را در یک محفظه احتراق مهر و موم شده می سوزانند. آنها اکسیژن مورد نیاز برای سوختن سوخت را وارد می کنند و سپس دود اگزوز را با خیال راحت به بیرون باز می گردانند. این سیستم مهر و موم شده گازهای سمی را از خانه شما دور نگه می دارد. اما، گاهی اوقات، همه چیز ممکن است اشتباه پیش برود.

اگر دیگ بخار گاز نشت کند چه کار کنم؟

اگر مشکوک هستید که دیگ بخار گاز شما نشت می کند، فوراً تمام پنجره ها و درها را باز کرده و هرگونه شعله های آتش را خاموش کنید - از جمله سیگار - سپس با خدمات اضطراری گاز رایگان با شماره 0800 111 999 تماس بگیرید.

نشت گاز بویلر بسیار خطرناک است، به خصوص که دود ناشی از گازهایی مانند مونوکسید کربن می تواند بی بو باشد. به همین دلیل است که باید یک آشکارساز مونوکسید کربن در خانه خود نصب کنید. در اینجا برخی از علائم وجود دارد که باید از آنها آگاه بود:

  • سردرد
  • سرگیجه
  • احساس بیماری
  • خستگی
  • گیجی

اگر مشکوک به نشتی هستید و احساس ناخوشایندی دارید، وارد هوای تازه شوید و فوراً به دنبال مشاوره پزشکی باشید.
بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات ایسیو ، تعمیر یخچال

اگر روغن دیگ بخار نشت کند چه کنم؟

اگر از روغن گرمایشی استفاده می‌کنید و لکه‌های نفتی یا استخری لکه‌ای دارید، می‌تواند نشانه‌ای از نشتی دیگ شما باشد. بوی روغن نیز ممکن است قوی تر از حد معمول باشد.

شیر یا شیر مخزن روغن را ببندید و پنجره ها را باز کنید تا از ایجاد دود جلوگیری کنید. اگر انجام این کار بی خطر است، سعی کنید روغن نشتی را در یک وان جمع آوری کنید یا با گذاشتن ماسه یا خاک آن را مهار کنید. آن را نشویید!

 

با تماس با یک مهندس گرمایش یا شماره اضطراری بیمه خانه خود کمک بگیرید. و اگر کسی احساس بیماری یا سرگیجه کرد، فوراً خانه را ترک کند.

بویلرها معمولاً بسیار قابل اعتماد هستند و هر زمان که ما به آنها زنگ بزنیم خانه های ما را با گرمایش و آب گرم تأمین می کنند. هنگامی که همه چیز اشتباه می شود، همه افراد خانه به زودی در مورد آن باخبر می شوند و برای جلوگیری از سر خوردن خانه شما به سمت هرج و مرج، ما این راهنمای مفید توصیه های تعمیر را گردآوری کرده ایم.

اگر خانه شما با دیگ گرانت نصب شده است، ما شما را با برخی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید و نحوه راه اندازی مجدد دیگ بخار آشنا خواهیم کرد. اگر اصلاً در مورد مشکل دیگ خود شک دارید، از خدمات رایگان ما برای دریافت قیمت از مهندسان قابل اعتماد نزدیک خود استفاده کنید.

رایج ترین مشکلات پکیج دیواری

  • بازنشانی قفل مشعل
  • تنظیم مجدد ترموستات گرمای بیش از حد
  • فشار کم دیگ
  • نشتی دیگ
  • صداهای عجیب
  • بازنشانی قفل مشعل

هر زمان که مشعل در دستگاه شما نقصی داشته باشد، کلیدهای ایمنی مشعل را خاموش می کنند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، دکمه «بازنشانی قفل کردن» روشن می‌شود، با فشار دادن آن، عملکرد عادی باز می‌گردد. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، یک مهندس برای بررسی لازم است.

ترموستات گرمای بیش از حد به طور خودکار دیگ را خاموش می کند زمانی که نقص کنترل باعث گرم شدن بیش از حد شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، یک چراغ نئون قرمز روشن می شود. اگر سعی کنید دیگ خود را روشن کنید اما کار نمی کند و دکمه تنظیم مجدد قفل خاموش روشن نمی شود، این نشان می دهد که ترموستات گرمای بیش از حد کار کرده است.

دیگ تا زمانی که ترموستات پکیج تنظیم مجدد نشود، روشن نمی شود. برای انجام این کار، صبر کنید تا دیگ خنک شود و سپس درپوش پلاستیکی کوچک را باز کنید، دکمه را فشار دهید و سپس درپوش را تعویض کنید. در مورد تعمیر جاروبرقی نیز بخوانید.

فشار کم دیگ

بهتر است مرتباً مراقب فشار سنج دیگ خود باشید، زیرا فشار کم دیگ می تواند منجر به عملکرد صحیح سیستم گرمایش مرکزی شما شود. برای بررسی فشار دیگ، به سادگی به گیج فشار داخلی نگاه کنید، اگر چیزی زیر 1 مشاهده کردید، ممکن است مشکل داشته باشید. با راهنمای ما در مورد فشار کم دیگ بیشتر بیاموزید.

نشتی دیگ

حتی کوچکترین نشتی می تواند یک مشکل جدی دیگ بخار باشد. نشتی ممکن است به یکی از دلایل متعدد اتفاق بیفتد، اما نشان می دهد که یک جزء داخلی شکسته شده است، معمولاً یک آب بند یا شیر. این می تواند منجر به خوردگی، زنگ زدگی یا اتصال کوتاه اجزای الکتریکی داخل دیگ شود. سعی نکنید خودتان عیب را تعمیر کنید، در عوض در اسرع وقت با یک مهندس ثبت نام شده OFTEC تماس بگیرید.

شنیدن صداهای عجیب

اگر صداهای غوغای عجیبی از دیگ شما می آید، احتمالاً رسوب آهک یا لجن روی مبدل حرارتی دیگ شما جمع شده است که به کتری معروف است. این تجمع می تواند جریان آب را در مبدل حرارتی محدود کند و باعث گرم شدن بیش از حد آب، بخار شدن و جوشیدن آب شود.

کدام مشکلات پکیج به تعمیرکار نیاز دارد؟

برخی از مشکلات رایج بویلر حتی به مهندس هم نیاز ندارند، اما اگر شک دارید، همیشه بهتر است با یک مهندس تماس بگیرید. از جدول زیر برای شناسایی عیوب احتمالی دیگ خود استفاده کنید.

بدون گرما یا آب گرم شکستن دیافراگم و قفل هوا، خرابی دریچه های موتوری، مشکلات ترموستات یا سطح پایین آب بله

نشتی و چکه کردن به احتمال زیاد جزء داخلی شکسته است، اما بستگی به این دارد که آب از کجا نشت کند بله

صدای زنگ، سوت یا غرغر هوای سیستم می‌تواند باعث این مشکل شود، در غیر این صورت ممکن است فشار آب خیلی پایین باشد بله

از دست دادن فشار ممکن است نشت آب در سیستم باشد، شیر فشارشکن نیاز به تعویض دارد یا به دلیل رادیاتورهایی که اخیراً خونریزی کرده اند خیر، مگر اینکه نشتی وجود داشته باشد.

لوله میعانات منجمد این خطا باید به عنوان کد خطا یا اخطار در دیگ بخار نمایش داده شود بله

مشکلات ترموستات ممکن است ترموستات خاموش شود یا روی تنظیمات صحیح (زمان و غیره) تنظیم نشود. تعویض آن را در نظر بگیرید

تشکیل رسوب آهک یا لجن روی مبدل حرارتی بله

گرم نشدن رادیاتورها لجن یا تجمع هوا در سیستم یا توزیع نابرابر گرما رادیاتورهای شما نیاز به خونگیری دارند که نیازی به مهندس ندارد، اما اگر خودتان تمایلی به انجام کار ندارید.

دیگ به طور مداوم خاموش می شود ممکن است فشار کم آب، مشکل در ترموستات یا کمبود جریان آب به دلیل بسته بودن دریچه، هوا یا پمپ آب در سیستم را به درستی به گردش در ندهد بله

بیشتر دیگ های گرانت دارای 3 سال گارانتی هستند، اما زمانی که توسط یک نصاب معتبر G-One نصب شوند، می توانند تا 5 تا 10 سال افزایش یابند. راهنمای ما در مورد ضمانت‌نامه‌های Grant هر آنچه را که باید بدانید در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان بخشی از شرایط گارانتی، باید یک سرویس سالانه Grant دیگ بخار ترتیب دهید تا معتبر بماند.

اگر گارانتی دیگ بخار Grant شما به پایان رسیده است، ممکن است بخواهید بیمه دیگ بخار را در نظر بگیرید. هر بیمه ای که خدمات سالانه و بازرسی ایمنی ارائه می دهد ارزش داردمرکب زدن در مورد گرفتن بیمه می تواند با تامین کننده انرژی شما انجام شود، اما مطلقاً هیچ تعهدی برای انجام این کار وجود ندارد. مطلب عیب یابی یخچال نیز توصیه به خواندن می شود.

آیا زمان تعویض پکیج دیواری فرا رسیده است؟

اگر دیگ گرانت فعلی شما سال ها پیش نصب شده است، شاید زمان آن رسیده است که آن را جایگزین کنید. اگر در خانه ای مجزا زندگی می کنید، تعویض دیگ بخار می تواند منجر به صرفه جویی 365 پوندی در سال شود. به جدول زیر نگاهی بیندازید تا ببینید بسته به امتیاز و دارایی فعلی دیگ بخار چقدر می توانید پس انداز کنید.

نوع خانه G (<70%) F (70-74%) E (74-78%) D (78-82%)

نیمه جدا 240 پوند 170 پوند 150 پوند 135 پوند

جدا £ 365 £ 255 £ 205 £ 165 £

خانه ییلاقی مستقل 190 پوند 135 پوند 120 پوند 105 پوند

خانه میان تراس 205 پوند 145 پوند 130 پوند 115 پوند

آپارتمان (طبقه میانی) 95 پوند 65 پوند 60 پوند 50 پوند

ارقام فقط مربوط به انگلستان، اسکاتلند و ولز است.

تعویض دیگ بخار شما باید توسط یک مهندس واجد شرایط انجام شود، آنها یا از یک شرکت ملی یا محلی مستقل هستند.

اگر با یک شرکت ملی بروید، تحت پوشش حفاظت از برند بزرگ قرار می گیرید و نه تنها دیگ خود را تعویض می کنید، بلکه خدمات اضافی مانند پوشش دائمی دیگ به شما ارائه می شود.

مهندسان محلی اغلب نرخ های بسیار رقابتی را ارائه می دهند و شما احتمالاً در طول نصب خدمات شخصی دریافت خواهید کرد.

هنگامی که نوبت به دریافت مظنه می رسد، توصیه نمی کنیم با اولین موردی که دریافت می کنید بروید، در عوض هدف خود را به دست آوردن حداکثر 3 پیشنهاد می کنیم. به این ترتیب می دانید که بهترین معامله را برای خود دریافت می کنید.

برای یافتن مهندسان مورد اعتماد در نزدیکی خود، از خدمات ما برای دریافت قیمت رایگان برای نصب دیگ بخار استفاده کنید.

https://www.edfenergy.com/heating/advice/why-your-boiler-leaking-water-and-how-fix-it

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.