8 مشکل رایج جاروبرقی

۱۴ بازديد

جاروبرقی ها ارزان نیستند، اما نگران نباشید، اکثر مشکلات رایج در واقع بسیار آسان است که خودتان آن را برطرف کنید. هر کسی که صاحب یک جاروبرقی است، دردسرهای لازم برای حفظ آن را درک می کند، به خصوص زمانی که مشکلی پیش می آید. ما تمایل داریم برای مدتی به آن خیره شویم، به این امید که دوباره زنده شود، و حتی برخی از ما اقدامات شدیدتری را انجام می دهیم که آن را بیرون بیاندازیم و یک مورد جدید بخریم. چیزی که اکثر مردم متوجه نمی شوند، این است که بسیاری از این مشکلات را می توان به راحتی با حداقل مقدار چربی آرنج برطرف کرد.

ما فهرستی از چندین مشکل رایج را که مردم با جاروبرقی خود تجربه می کنند همراه با راه حل های ساده برای تعمیر جاروبرقی گردآوری کرده ایم. چند مورد از این موارد وجود دارد که ممکن است شخصی با دانش مکانیکی را مجبور به رفع آنها کند، اما مشکلات رایج تر را می توان با هر جو معمولی حل کرد. به خواندن ادامه دهید تا با ده مشکل رایج جاروبرقی آشنا شوید!

جاروبرقی روشن نمی شود

ممکن است برای پرسیدن این سوال ساده احساس احمقانه کنید، اما این یک مشکل رایج در استفاده از این محصولات است. اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید که به درستی وصل شده است، و اگر اینطور است، ممکن است بخواهید یک پریز دیگر را امتحان کنید. مشکل شما ممکن است این باشد که پریز برقی که استفاده می کنید دیگر برق ندارد، و این بیشتر از چیزی که تصور می شود اتفاق می افتد. در صورت عدم حل مشکل، آخرین گام برای انجام این کار این است که قطعات الکتریکی و گرد و غبار را بررسی کنید یا کنتاکتورهای کثیف را جایگزین کنید.

شلنگ جاروبرقی مسدود شده است

این یک اتفاق طبیعی است، به خصوص زمانی که اکثر ما ترجیح می دهیم از جاروبرقی خود برای جمع آوری تکه های بزرگ زباله استفاده کنیم، زمانی که برای خم شدن و برداشتن آن تنبل هستیم. این بیش از هر چیزی آزاردهنده است و گاهی اوقات برای رفع گرفتگی آن نیاز به تفکر خلاقانه دارد. می توانید از یک انبردست برای بیرون آوردن انسداد استفاده کنید، اما بسیاری از آنها دریافتند که آویز فلزی را آسان تر کرده و از آن به عنوان مار برای فشار دادن قسمت مسدود شده استفاده می کنند.

در حین استفاده خاموش می شود

علت این مشکل گرم شدن بیش از حد جاروبرقی است. این محصول به طور کلی دارای یک اقدام ایمنی است که از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند، بنابراین پس از رسیدن به دمای مشخصی به طور خودکار خاموش می شود. یکی از دلایل اصلی این امر زمانی است که کاربر تصمیم می گیرد بقایای ساختمانی باقیمانده را جارو بکشد، که می تواند باعث سوختن موتور شود، زیرا گرد و غبار ریز به داخل محفظه می چرخد. اگر این شما را توصیف نمی کند، ممکن است بخواهید جاروبرقی خود را روی یک تنظیم مکش متفاوت تنظیم کنید، زیرا فرش شگ شما ممکن است دریچه ورودی را مسدود کند.

جاروبرقی من به سختی حرکت می کند

اگر با جاروبرقی خود روی فرش خود مشکل دارید، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که هیچ یک از چرخ های شما شکسته نیست. ترک ممکن است قابل توجه نباشد، اما به مرور زمان می توانند در جایی که چرخ ها به داخل خلاء متصل می شوند، از هم جدا شوند.

می توانید با برداشتن درپوش ها و سفارش یک قطعه جدید برای تعویض قطعه شکسته، چرخ را در خانه تعویض کنید. تعمیر آن معمولاً کمتر از ده دلار برای شما هزینه دارد و بسیار مقرون به صرفه تر از خرید یک جاروبرقی کاملاً جدید است.

بوی سوختگی

این یک راه حل ساده است زیرا به این معنی است که کمربند شما شکسته است. تسمه وظیفه جابجایی برس غلتکی را بر عهده دارد و هر صاحب خانه ای می تواند خودش این تعمیر ساده را انجام دهد. تسمه ها نسبتاً ارزان هستند و برای قرار دادن آن فقط باید از یک پیچ گوشتی و شاید کمی ماهیچه استفاده کنید تا برس غلتکی به جای خود بازگردد. استفاده از جاروبرقی تا زمانی که مشکل را برطرف نکنید، توصیه نمی شود، زیرا در صورت ادامه کار بدون تسمه کار، باعث سوختن موتور شما می شود. در تعمیر یخچال نیز ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

ما می‌خواهیم خانه‌هایمان بوی خوب و تمیزی بدهد، بنابراین وقتی جاروبرقی ما بوی کاملا مشمئزکننده می‌دهد، حس تازه‌ای را که امیدوار بودیم در خانه‌مان باقی بگذاریم، از بین می‌برد. این معمولاً ناشی از یک رژیم تمیز کردن جاروبرقی ضعیف است زیرا گرد و غبار و زباله ها در بخش های مختلف جاروبرقی جمع شده و پوسیده می شوند. شما باید قوطی خود را با آب و صابون تمیز کنید یا روی یک کیسه جاروبرقی جدید سرمایه گذاری کنید. همچنین ممکن است وقت آن رسیده باشد که فیلترها را تعویض کنید زیرا این نیز می تواند منبع مشکل شما باشد.

پر سر و صدا است و به طور غیرقابل کنترلی می لرزد

این معمولاً نتیجه یک مشکل در موتور درایو است و می تواند نشانه آن باشد که وقت آن رسیده است که جاروبرقی خود را در روز زباله بیرون بیاندازید. خرید جاروبرقی جدید بسیار ساده تر از تعویض قطعات شکسته است، اما این بدان معنا نیست که غیرممکن است.

علت مشکل می تواند ناشی از شکستن فن یا برس غلتکی باشد. این دو مسئله ناشی از استفاده مکرر از آن است، زیرا فرسایش قسمت های متحرک را از بین می برد و باعث از بین رفتن یکپارچگی محصول می شود.

وقتی سیم جابجا می شود خاموش می شود

همه ما هر از چند گاهی از روی سیم جاروبرقی عبور می کنیم، اما گاهی اوقات این می تواند باعث ایجاد مشکلات الکتریکی در جاروبرقی شود. تشخیص آن آسان است زیرا خلاء روی شما باقی می ماند تا زمانی که بند ناف در جهت خاصی حرکت کند. اگر این اتفاق برای شما رخ داد، مهم است که فوراً جاروبرقی خود را خاموش و از برق بکشید زیرا این یک خطر آتش سوزی است. بهترین راه برای رفع این مشکل این است که آن را نزد یک متخصص ببرید، اما برای کسانی که کمترین دانش الکتریکی را دارند و دیدی نسبت به بخش شکسته سیم دارند، ممکن است بتوانند این مشکل را در خانه برطرف کنند.

از دست دادن مکش

این یک مشکل رایج است که بسیاری از صاحبان خانه دارند و معمولاً به این معنی است که جایی در خلاء نشتی دارید. این نشتی می‌تواند ناشی از یک کیسه آسیب‌دیده باشد، یا می‌تواند نشانه ترک خوردگی شلنگ باشد. اگر مدل شما کیسه ندارد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که سطلی که همه زباله ها را در خود جای می دهد خالی کنید، زیرا وقتی بیش از حد پر شود، از مکش قابل اعتماد جلوگیری می کند. اگر هیچ یک از این راه حل ها مشکل شما را حل نکرد، آخرین موردی که باید بررسی کنید فیلتر شما است، زیرا گرد و غبار می تواند روی آنها جمع شود و تنفس صحیح جاروبرقی را دشوار کند.

ردی از آوار به جا می گذارد

این می تواند سیگنالی باشد که برس غلتکی شما کثیف است و باید تمیز شود. برس غلتکی مو و سایر الیاف را جمع می‌کند که در نهایت به دور برس می‌پیچد و جمع‌آوری مطمئن زباله‌ها از روی زمین را برای جاروبرقی دشوارتر می‌کند. این ممکن است به کمربند شما نیز مربوط باشد، که ممکن است از چرخیدن برس غلتکی شما جلوگیری کند. همچنین می توانید تجمع زباله در ظرف یا کیسه را نیز بررسی کنید، و گاهی اوقات انسداد در ابتدای شلنگ رخ می دهد.

https://www.thetalko.com/10-common-vacuum-cleaner-problems/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.