عیب یابی یخچال

۱۵ بازديد
یک یخچال تجاری که به درستی خنک می شود، کلید هر رستوران یا سرویس غذا است. در حالی که برندهایی مانند True به دوام خود معروف هستند، حتی این نام باکیفیت نیز در صورت عدم حفظ دمای خود نیاز به تعمیر یخچال یا نگهداری دارد. برای اطمینان از عملکرد بهینه، دلایل رایج خنک نشدن یخچال تجاری واقعی، از جمله کویل های کندانسور کثیف یا ترموستات معیوب را عیب یابی می کنیم.
دلایل رایج برای سرد نشدن یخچال تجاری
چرا یخچال تجاری True من گرم است؟ پاسخ ها می تواند از نیاز به تعمیر و نگهداری ساده تا انواع تعمیرات متغیر باشد. ما محتمل‌ترین دلایل را برای کمک به تعیین اینکه آیا تعمیر DIY یا خدمات حرفه‌ای مورد نیاز است را بررسی می‌کنیم.
کویل های کندانسور کثیف
یکی از رایج‌ترین دلایل خنک نشدن یخچال تجاری واقعی، کثیف بودن کویل‌های کندانسور است. این کویل ها به خنک شدن مبرد کمک می کنند و هوای خنک را برای یخچال فراهم می کنند. با این حال، گرد و غبار و گریس انباشته شده ممکن است عملکرد کویل ها را مختل کند. این می تواند دمای گرمتر و فاسد شدن مواد غذایی را در محفظه های نگهداری یخچال تجاری ایجاد کند.
همانطور که تعمیر و نگهداری ماشین یخ سازی تجاری تولید یخ مناسب را تضمین می کند، تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال هر 3 ماه به حفظ دمای یخچال کمک می کند. هنگامی که یخچال از برق جدا شد و تمام مواد غذایی خارج شدند، این مراحل ساده را برای تمیز کردن کویل های کندانسور دنبال کنید:
سیم پیچ ها را در پشت رنده پایین یا بالایی یا روی دیواره پشتی یخچال قرار دهید.
با یک برس دستگاه، گرد و غبار و زباله های انباشته شده را از سیم پیچ ها و اطراف آن پاک کنید.
از اتصال شلنگ جاروبرقی برای تمیز کردن تمام زباله های باقی مانده استفاده کنید.
برای از بین بردن چربی انباشته شده از یک ماده چربی گیر استفاده کنید.
قبل از بازگرداندن برق و تعویض مواد غذایی، رنده پایین یا بالایی را تعویض کنید یا یخچال را تغییر دهید.
بیشتر بخوانید: آموزش PLC ،
درها به درستی بسته نمی شوند
وقتی متوجه شدید یخچال تجاری شما به اندازه کافی سرد نیست، درها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی بسته شده اند. یک واشر لاستیکی در اطراف درب یک مهر و موم ایجاد می کند که هوای سرد را به داخل یخچال و هوای گرم را خارج می کند. لولاهای درب همچنین اطمینان می دهند که درب به درستی تراز شده و به طور کامل بسته می شود.
اگر واشر لاستیکی پاره یا پاره شود، هوای سرد می تواند خارج شود و هوای گرم وارد شود و دمای داخلی گرم تری ایجاد کند. به همین ترتیب، اگر لولاهای در شل یا شکسته باشند، درب به درستی بسته نمی شود و هوای خنک خارج می شود. در حالی که لولاهای شل را می توان سفت کرد تا درها به درستی تنظیم شوند، لولاهای شکسته یا واشر آسیب دیده نیاز به تعویض دارند.
یک یخچال تجاری که به درستی خنک می شود، کلید هر رستوران یا سرویس غذا است. در حالی که برندهایی مانند True به دوام خود معروف هستند، حتی این نام باکیفیت نیز در صورت عدم حفظ دمای خود نیاز به تعمیر یا نگهداری دارد. برای اطمینان از عملکرد بهینه، دلایل رایج خنک نشدن یخچال تجاری واقعی، از جمله کویل های کندانسور کثیف یا ترموستات معیوب را عیب یابی می کنیم.
ترموستات معیوب
ترموستات یخچال دمای داخلی را اندازه‌گیری می‌کند و به تابلوی کنترل سیگنال می‌دهد که در صورت نیاز به خنک‌سازی اضافی، از کمپرسور مطلع شود. دمای مناسب برای یخچال تجاری چقدر است؟ به طور کلی توصیه می شود که برای خنک سازی بهینه دما در 38 درجه فارنهایت باقی بماند.
اگر ترموستات به درستی کار نکند، دمای دقیقی را ارائه نمی دهد و در صورت نیاز هوای خنک تولید نمی شود. در اینجا نحوه ارزیابی صحیح ترموستات هنگامی که متوجه شدید یخچال تجاری واقعی شما خنک نمی شود، آمده است:
اطمینان حاصل کنید که ترموستات توسط مواد غذایی مسدود نشده باشد که می تواند خوانش دمای آن را تغییر دهد. مواردی را که ممکن است خیلی نزدیک به ترموستات یا دریچه‌هایی که هوا را به گردش در می‌آورند، بردارید یا تغییر مکان دهید.
اگر ترموستات مسدود نیست، از یک دماسنج جداگانه برای اندازه گیری دمای داخلی یخچال استفاده کنید. تمامی نکات ایمنی چه در مورد یخچال چه تعمیر جاوربرقی و ... باید رعایت شود.
اگر دمای دماسنج با دمای ترموستات متفاوت باشد، ممکن است ترموستات معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.
خرابی کمپرسور
اگر این نکات عیب یابی مشکل را حل نکرد، ممکن است کمپرسور یخچال از کار افتاده باشد. کمپرسور در تولید هوای خنک برای یخچال ضروری است و مبرد را قبل از ورود به کویل های کندانسور متراکم می کند. اگر کمپرسور به درستی کار نکند، یخچال به اندازه کافی خنک نمی شود.
علاوه بر این که یخچال تجاری True شما به درستی خنک نمی شود، ممکن است متوجه شوید که کمپرسور به طور مداوم یا با صدای بلندتر از حد معمول کار می کند. در این موارد، ما پیشنهاد می کنیم که یک سرویس حرفه ای کمپرسور را در صورت نیاز ارزیابی و تعویض کند.
به تعمیرکار یخچال تجاری برای کسب و کار خود نیاز دارید؟ برای خدمات سریع و حرفه ای به خدمات تعمیرات قابل اعتماد نگاه نکنید.
در اینجا نحوه عیب یابی یخچال خراب که احساس یخ زدگی خود را از دست داده است، آورده شده است. این راهنمای گام به گام به شما نشان می دهد که چگونه مشکل را شناسایی کرده و احتمالاً خودتان آن را برطرف کنید. حتی اگر تعمیر نیاز به یک حرفه ای داشته باشد، می توانید مشکل را به آنها نشان دهید و در نتیجه در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.
ابزار مورد نیاز
  • مجموعه سوکت / ضامن دار
  • سیم کش/برش
  • مواد مورد نیاز
  • فن اواپراتور و/یا فن کندانسور
مشکل: یخچال خنک نمی شود
زمانی که یخچال شیر شما را سرد یا بستنی شما را یخ زده نگه نمی دارد، دلایل مختلفی وجود دارد. قبل از انجام تعمیرات پیچیده تر، اگر یخچال شما خنک نمی شود و اگر فریزر شما کار نمی کند، این راه حل های ساده را امتحان کنید:
مطمئن شوید که یخچال به برق وصل است و برق می گیرد. وقتی در را باز می کنید باید چراغ روشن شود.
ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اشتباهاً پایین نیامده است. اگر ترموستات یخچال/فریزر شما کار نمی کند، این ترموستات های نصب آسان را در آمازون تهیه کنید.
مطمئن شوید که دریچه‌های پشت محفظه فریزر توسط جعبه‌های بستنی یا سبزیجات منجمد مسدود نشده باشند - دریچه‌ها باید برای گردش هوای سرد باز باشند.
کویل های زیر یا پشت یخچال را جاروبرقی بکشید. گرفتگی کویل ها می تواند باعث خنک شدن ضعیف شود.
مطمئن شوید که هیچ چیز در فن کندانسور گیر نکرده و آزادانه می‌چرخد (مدل‌هایی که کویل پشتی دارند، فن ندارند). برای این کار یخچال را از برق بکشید و بیرون بکشید. پره های فن را تمیز کنید و فن را با دست بچرخانید تا ببینید گیر کرده است یا خیر. یخچال را به برق وصل کنید و مطمئن شوید که فن زمانی که کمپرسور کار می کند کار می کند. اگر فن کار نمی کند، دستورالعمل های زیر را ببینید که نحوه تعویض آن را نشان می دهد. آموزش تعمیرات ایسیو را نیز ببینید.
در این ویدیو، نکات اضافی برای عیب یابی یخچال را به شما نشان می دهیم:
فن اواپراتور یخچال را تعویض کنید
در اینجا چند نکته برای عیب یابی یخچال آورده شده است که به شما کمک می کند اگر متوجه سرد نشدن یخچال خود شدید، مشکل را حل کنید. اگر صدای کارکرد کمپرسور را می شنوید اما یخچال خنک نمی شود، به احتمال زیاد مشکل از گرفتگی کویل های اواپراتور یخچال در اثر یخ زدگی یا فن اواپراتور گیر کرده یا خراب است. فن های اواپراتور اغلب وقتی شروع به خراب شدن می کنند جیغ یا جیغ می زنند. اگر با باز کردن درب فریزر صدا بلندتر شود، متوجه خواهید شد که این فن اواپراتور است. کویل های اواپراتور و فن در پشت یک پوشش در محفظه فریزر قرار دارند
کیت فن اواپراتور بخرید.
اگر پوشش داخل فریزر را برداشتید و کلاف ها را کاملا پر از یخ زدید، همه چیز را از فریزر و یخچال خارج کنید، آن را از برق بکشید و اجازه دهید 24 تا 48 ساعت یخ بزند. چند حوله را برای جذب آب که ممکن است روی زمین نشت کند، در دسترس داشته باشید. وقتی همه یخ ها از بین رفت، یخچال را دوباره به برق وصل کنید. اگر کار کرد، ممکن است مشکل از تایمر یخ زدایی، بخاری یخ زدایی یا ترموستات یخ زدایی باشد. تعویض این قطعات سخت نیست، اما تشخیص اینکه کدام یک معیوب است نیاز به عیب یابی دارد که در اینجا به آن نمی پردازیم. اگر مشکوک به مشکل در این قطعات هستید با یک متخصص تماس بگیرید.
معمولاً فن و کمپرسور کندانسور یخچال که در نزدیکی کف در پشت اکثر یخچال‌ها قرار دارند، زمانی روشن می‌شوند که ترموستات نیاز به خنک‌سازی بیشتر کند. اگر بعد از باز ماندن درب برای مدتی صدای کارکردن کمپرسور را نمی شنوید، ممکن است به این معنی باشد که فن کندانسور گیر کرده یا فرسوده شده یا رله یا کمپرسور خراب است. نحوه تعویض فن اواپراتور را در زیر بیاموزید.
پروژه های DIY را مانند یک حرفه ای کامل کنید! برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید!
پروژه گام به گام (6)
مرحله 1
پوشش را بردارید
پوشش یخچال را بردارید
برای بازرسی اواپراتور یخچال و دسترسی به فن اواپراتور درپوش را بردارید. پیچ ها ممکن است با شاخه های پلاستیکی پوشیده شده باشند که شما آنها را بیرون می آورید.
گام 2
پوشش فن را بردارید
پوشش فن یخچال را بردارید
اگر یخچال شما دارای روکش فن است، پیچ هایی که آن را در جای خود نگه می دارند بردارید. سپس درپوش را بردارید تا به فن برسد.
مرحله 3
فن اواپراتور را بردارید
فن اواپراتور فن یخچال فریزر را بردارید
اگر فن اواپراتور پر سر و صدا است یا نمی چرخد، آن را تعویض کنید. ابتدا یخچال را از برق بکشید. سپس پیچ های نگهدارنده فن را به دیواره فریزر باز کنید.
مرحله 4
فن را تعویض کنید
فن کندانسور یخچال فریزر را تعویض و نصب کنید
فن قدیمی را با یک فن جدید تعویض کنید. براکت نصب را از فن قدیمی جدا کرده و به فن جدید وصل کنید. سیم ها را از برق بکشید و آنها را از فن قدیمی به فن جدید تغییر دهید. فن را مجدداً نصب کرده و درپوش آن را تعویض کنید.
مرحله 5
فن کندانسور یخچال را تعویض کنید
فن کندانسور یخچال را تعویض کنید
یخچال را از دیوار جدا کنید، آن را از برق بکشید و پانل نازک پشتی نزدیک به پایین را بردارید تا به کمپرسور و فن کندانسور دسترسی پیدا کنید. بعد یخچال را به برق بزنید و منتظر بمانید تا کمپرسور روشن شود. فن هم باید بیاد. اگر کمپرسور کار کند اما فن کار کند نیست، یا اگر فن نویز دارد، به یک فن جدید نیاز دارید. اگر هیچکدام کار نمی کند و کمپرسور داغ است، یخچال را از برق بکشید و یک فن یا سشوار را که روی «بدون گرما» تنظیم شده است، به سمت کمپرسور بگیرید. صبر کنید تا کمپرسور خنک شود و دوباره امتحان کنید. اگر کمپرسور کار کند اما فن کار نمی کند، فن خراب است. یخچال را از برق بکشید و فن را تعویض کنید (دستورالعمل های پروژه در زیر). اگر هیچ کدام کار نمی کند، ممکن است به یک رله یا کمپرسور جدید نیاز داشته باشید. با یک تکنسین تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید تا متوجه شوید.
زمان تعویض فن کندانسور
اگر فن کندانسور نویز دارد یا کار نمی کند، آن را تعویض کنید. بسته به تعمیر یخچال خود، ممکن است مجبور شوید ابتدا براکت فن را بردارید و سپس فن را از براکت باز کنید.
مرحله 6
فن جدید را نصب کنید
نصب فن کندانسور یخچال جدید
سیم ها را نزدیک به فن قدیمی ببرید. سیم ها را بردارید و فن جدید را با اتصالات سیمی وصل کنید. فن جدید را به براکت پیچ کنید و فن و براکت را دوباره در یخچال نصب کنید.
نحوه تمیز کردن موثر یخچال و فریزر بدبو را بررسی کنید.
هر محصول به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب می شود. اگر چیزی را از طریق پیوندهای ما بخرید، ممکن است یک کمیسیون وابسته دریافت کنیم.
https://www.familyhandyman.com/project/fix-refrigerator-problems/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.